“Türkiye markasını güçlendirmek” iddiasıyla 2018 yılında kurulan İletişim Başkanlığı, faaliyetleriyle muhalefetin eleştirilerinin merkezine yerleşti. Muhalefetin, “Kamuoyu algısını iktidar lehine yönetmek” ile suçladığı İletişim Başkanlığı’nın harcamaları da gündem oldu. CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Milletvekili Burhanettin Bulut, İletişim Başkanlığı’nın harcamalarını emekli aylığı, asgari ücret ve bayram ikramiyesi ile kıyaslarken dikkat çeken tabloyu ortaya koydu.
Fahrettin Altun yönetimindeki İletişim Başkanlığı’nın, 2015 yılının ocak ayında yaptığı harcama 445 milyon 414 bin TL, şubat ayında yaptığı harcama ise 704 milyon 144 bin TL olarak belirlenirken başkanlığın Ocak-Şubat 2025 dönemindeki harcamaların toplamı, 1 milyar 1 milyar 149 milyon 557 bin TL’ye ulaştı.
79 BİN 449 EMEKLİNİN AYLIĞINA, 52 BİN 6 ASGARİ ÜCRETLİNİN MAAŞINA DENK GELİYOR!
Başkanlığın harcamalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Burhanettin Bulut, toplamda 1,1 milyar TL’lik harcamanın 287 bin 389 emeklinin bayram ikramiyesine, 79 bin 449 emeklinin aylığına ve 52 bin 6 asgari ücretlinin maaşına denk geldiğine dikkat çekti. Yapılan harcamanın büyüklüğünü eleştiren Bulut, “Saray’ın kara propaganda aracı da milletin sırtına yük oldu” ifadesini kullandı.
PERSONEL SAYISI DA KATLANDI
Giderek büyüyen İletişim Başkanlığı'nın genişleyen etki alanı, personel sayısına da yansıyor. Kurulduğu 2018 yılında 584 personeli bulunan İletişim Başkanlığı’nın personel sayısı, yıllara göre şu şekilde sıralandı:
• 2018: 584
• 2019: 644
• 2020: 721
• 2021: 824
• 2022: 943
• 2023-2024: Bin 114