e-Devlet geçici kimlik belgesi nasıl alınır? Geçici kimlik nedir, ne kadar süre geçerli?

Kahramanmaraş'ta 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki depremin ardından depremzedelere geçici kimlik hizmeti sunulduğu açıklandı. Kimliklerini temin etmek isteyen depremzedelerin yerleşim yeri ya da diğer adresinin, depremden etkilenen illerde bulunması yeterli olacak. Peki, geçici kimlik nasıl alınır, e-devletten geçici kimlik nasıl çıkarılır? Ne kadar süre geçerli?

Kahramanmaraş ve 11 ili vuran iki büyük depremin üzerinden 13 gün geçti. Arama kurtarma çalışmaları devam ederken can kaybı sayısı her gün artış gösteriyor. En son açıklanan resmi verilere göre yaşamını yitirenlerin sayısı 39 bine dayandı. Depremde kimliklerini kaybeden veya değiştirmek için işlem yapan vatandaşlar kimliksiz kaldı. Kimliksiz olarak gezmenin cezası bulunması nedeniyle, vatandaşlar geçici kimliklere sahip olmak istiyor. Geçici kimlik alma nasıl yapılır, e devletten geçici kimlik belgesi nasıl çıkarılır? Ne kadar süre geçerli?

Geçici kimlik nasıl alınır?

Kahramanmaraş merkezli deprem sonrası kimliklerine ulaşamayan depremzedeler, kendileri ve aileleri için geçici kimlik belgesini e-Devlet üzerinden oluşturabilecek.

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, depremden etkilenen illerdeki afetzedelerin mağduriyetlerini azaltmak amacıyla, kimlik kartı başvurusuna gerek olmaksızın geçici kimlik belgelerini e-devlet üzerinden alabilmelerine olanak sağlandı.

Geçici kimlik belgesi nedir?

Nüfus Müdürlüğü'ne yapılan yeni kimlik başvurusunun ardından yurttaşların geçici süreyle kimlik yerine kullanabileceği belgedir.

Geçici kimlik ne kadar süre geçerli?

Barkodlu geçici kimlik belgesi üç ay kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli. e-devlet'ten alınan barkodlu geçici kimlik belgesi üç ay yeni kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli.

Geçici kimlik almak için tıklayınız.

Türkiye Haberleri