Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nden 'Kanal İstanbul' çarkı

DHMİ, Kanal İstanbul projesinin, Yeni İstanbul Havalimanı’nı olumsuz etkileyeceğine dair görüşünü değiştirerek ‘sehven verdik’ dedi.

DHMİ Kanal İstanbul projesinin İstanbul Havalimanı’nı olumsuz etkileyeceğine dair raporunu bir haftada değiştirdi. Kurum, sonrasında kaleme aldığı yazıda ‘mega projeyi’ uygun buldu. Ulaştırma Bakanlığı’na ‘acele’ ibaresiyle gönderdiği yazıda ise yapılaşma şartlarına uyulmasını istedi.Birgün'den Uğur Şahin'in haberine göre; DHMİ’nin yeni görüşünde ‘mega projenin’ hava trafik hizmetleri üzerinde herhangi bir olumsuz etki oluşturmayacağı öne sürüldü. DHMİ, ayrıca ‘acele’ ibaresiyle Ulaştırma Bakanlığı’na bir yazı daha gönderdi, yapılaşma şartlarına uyulmasını talep etti.

Uygun bulundu

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Kanal İstanbul projesinin İstanbul Havalimanı’nı olumsuz etkileyeceğine dair raporunu bir haftada değiştirdi. Kurum, sonrasında kaleme aldığı yazıda ‘mega projeyi’ uygun buldu. Ulaştırma Bakanlığı’na ‘acele’ ibaresiyle gönderdiği yazıda ise yapılaşma şartlarına uyulmasını istedi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, DHMİ’den Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) başvuru dosyası hakkında görüşlerini istedi. Bunun üzerine DHMİ İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı, 15 Mart 2018’de bakanlığına bir yazı gönderdi. DHMİ’nin ilgili daire başkanlığı, AKP iktidarının çılgın proje olarak gördüğü projeye dair sunduğu görüşte, Kanal İstanbul proje alanının İstanbul Havalimanı’nın batıdaki pistinden geçtiğini belirtti. DHMİ’nin 3’üncü havalimanı açılmadan kaleme aldığı yazıda, “Kanal İstanbul ve İstanbul Yeni Havalimanı projeleri birbirine zarar verici değil, tamamlayıcı olmalıdır” denildi ve projenin yapımı uygun görülmedi: “Söz konusu proje sınırının İstanbul Yeni Havalimanı sınırının dışından geçecek şekilde düzenlemesi, projenin gerçekleştirilmesi esnasında patlatma, oyma vb. işlemlerin yapılıp yapılmayacağı, yapılması durumuna ne kadar mesafede etkili olacağına dair bilgilerin Genel Müdürlüğümüze bildirilmesi gerekmektedir. Bu proje ile İstanbul Yeni Havalimanı’nın uçuşa açılması imkânsız olacaktır. Sonuç olarak tüm pistler kullanıma açıldığında günde 3 bin 500 uçak trafiğinin olacağı öngörülen asrın projesine gölge düşürmemesi açısından projedeki koordinatlarda Kanal İstanbul projesi yapımı uygun görülmemektedir.” 

Türkiye Haberleri