Çanakkale merkeze bağlı Erenköy yakınlarında, Çanakkale-İzmir kara yolunun 17. kilometresinde çatlak oluştu. Çift şeritli yolun tam ortasında oluşan çatlak sebebiyle yolun sağ şeridi deniz tarafına doğru kaymaya başladı. Tedbir maksadıyla yolun yaklaşık 100 metrelik bölümünde sağ şerit trafiğe kapatıldı. ÇOMÜ Mühendislik Fakültesi Jeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Doğan Perinçek, yolda kaymanın devam ettiğini söyledi.
Yolun yapımı sırasında mühendislik hatası yapıldığını savunan Perinçek, “Erenköy yakınızdayız. Yolda bir çatlama oldu. Çatlamanın sebebi, yolun dolgu üzerine yapılması. Dolgu üzerine yol yapılabilir, fakat bunun hemen yanı başına istinat duvarı yapılması lazım. Burada bir mühendislik hatası var. Eğer istinat duvarı yapmazsanız, buna benzer oturmalar olacaktır. Sadece bu mu? Çanakkale'den İzmir yönüne gittiğinizde 4 ayrı yerde mühendislik hatası yapıldığını görüyoruz. 5 kilometre İzmir yönünde yolda 2 yıl önce oturma ve çatlama olmuştu. Sebebi istinat duvarının hatalı olması. Bulunduğumuz yerde de yine mühendislik hatası var. İstinat duvarı yapılmadan dolgu üzerine yol yaptılar.
Viyadükte biliyorsunuz iki kez büyük heyelan oldu. Viyadük zarar gördü. İstinat duvarı yaptılar, ama çok geç yapıldı. Ondan sonra bile depremin tetiklemesi ile oturmalar oldu. Bunu mühendisler, Karayolları inkar etti. Çanakkale'ye doğru, yolun sağında 3-4 yerde heyelan oldu. 20 kilometre içinde 4 tane büyük olay olması, bir mühendislik hatası olduğunu gösteriyor” dedi.
İstinat duvarı yapılmadan onarım yapılmasının zararı önlemeyeceğini söyleyen Perinçek, “Bu durumda onların yapacağı şu: Gördüğünüz gibi yamalama yapacaklar yolda. Asfaltla doldurup, viyadükte yaptıkları gibi eski haline getirecekler. Dün akşam ben buraya geldim. Bu asfaltı dökmüşler ve çatlağı kapatmışlardı. Çok garip bir şekilde yolu yamamışlardı. Viyadükte de yolu yamaladılar. Bir jeolog olarak bunu söylemeye utanıyorum. Çatlama devam ediyor. Şu anda bile milim milim çatlamanın devam ettiğini düşünüyorum” diye konuştu.