Türkiye'de her yıl Bodrum'un fiyatları gündem olmaya devam ediyor. Özellikle lahmacun fiyatları ile dikkat çeken gözde tatil kenti, AKP iktidarının yarattığı ekonomik eşitsizlik nedeniyle daha da gündem de.
Bodrumlu esnaf ve iş insanları çıkan pahalılık haberlerine tepki gösterdi. Basın toplantısı düzenleyen kişiler, sistematik bir şekilde 'Bodrum çok pahalı' imajının yaratılmaya çalıştıldığını iddia etti.
Bodrum Ticaret Odası (BODTO) Başkanı Serdar Kocadon, müşterilerin bu tarifeleri inceleyerek ürünü satın almalarını önererek, "Son zamanlarda ulusal basında ve sosyal medyada Bodrum'un çok pahalı olduğuna dair haberler çıkıyor. Biz de Bodrum sivil tolum kuruluşları olarak bir basın toplantısı yapıp karalamanın önüne geçmek istedik. Kimsenin Bodrum'un marka değerini böyle karalamalarla düşürmeye hakkı yok" dedi.
İşletmelerin 50 yıldır var olma mücadelesi verdiğini ifade eden Kocadon, yarımadada herkesin bütçesine uygun otel ve restoranlar olduğuna belirterek şunları söyledi:
"KARALAMA KAMPANYALARI"
"Ülkemizdeki enflasyonu bildikleri halde Bodrum'u bu kadar karalamak doğru değil. Bodrum lahmacun ile anılmaya başladı ve lahmacun fiyat skalası oldu. Burada isteyen 120 TL'ye de lahmacun yer, bu bir tercih. Eğer siz bulunduğunuz yere botla servis yapılacak şekilde özel hizmet dahilinde bir lahmacun sipariş ettiyseniz, elbette daha fazla para ödersiniz. Çeşitli karalama kampanyaları ile Bodrum'a ve Türk turizmine haksızlık yapmak doğru değil"
"ARTIK LAHMACUN KONUŞMAMALIYIZ'
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Bölge Temsil Kurulu (BTK) Başkanı Mustafa Demir de açıklamasında şunları söyledi:
"Siz bir ürünü almadan önce fiyatını biliyor ve bu fiyatı ödemeye razı oluyorsunuz. Bu ürünü aldıktan sonra fişini paylaşmanız ya görgüsüzlüktür ya reklamdır ya da insanların emeğini boşa harcamaktır. Bodrum'da şu anda 3 bin TL'ye her şey dahil kişi başı otel de var, çok daha pahalısı da var. Haklı olarak basın pahalı olanı haber yapıyor. İnsanlar aldıkları hizmetten memnun ise burada bir sorun olmamalı. Bodrum'da 50 yıllık gelenekler var. Bodrum'daki bu sosyal medya fenomeni arkadaşlar bu 50 yıllık işletmeleri, gizli hazinelerimizi haber yapsınlar. Bodrum bir marka ve bu marka değerinin de dünyada bir karşılılığı var ve insanlar bunu ödemeye razı. Ama rakip destinasyonlar aynı kalitedeki hizmeti daha ucuza verince, turistler ister istemez oraya kayıyor. Bodrum turizminde de rakipler arttı, o sebeple bizim planlamamızda satan ürünü satmaya devam etmemiz gerekiyor. Lahmacun konuşmamalıyız artık. Bizim algıyı Bodrum'un güzelliklerine odaklandırmamız gerekiyor. Biz neyi daha iyi yaparsak rakiplerimizin önüne geçeriz bunu düşünmemiz gerekiyor. Bodrum gibi güzel bir markanın turist çekememesinde de bizim hatalarımız var. Otellerimizin fiyatını indirebilmesi için haksız rekabet olmaması gerekiyor. Kültür ve Turizm Bakanlığımızın acilen otelci ile kısa süreli konaklama yapan işletmelerin rekabetini eşit hale getirmesi gerekiyor."