Google, yerel ve bağımsız medya için büyük bir trafik kaynağı olmasıyla birlikte son zamanlarda bağımsız medya organlarının görünürlüğü üzerinde ciddi etkiler yaratmış durumda. "Google Haberler" ve "Google Keşfet" platformlarında yaşanan görünürlük kaybı, özellikle bağımsız mecralar için oldukça büyük bir problem haline geldi.
Birçok internet sitesi, kullanıcı trafiğinde yüzde 80’e varan düşüşler yaşarken söz konusu durumun Google’ın son algoritma güncellemesiyle ilgili olabileceği ileri sürülse de konuya ilişkin Google tarafından bir açıklama yapılmadı.
BAKAN URALOĞLU’NDAN AÇIKLAMA GELDİ
CNN Türk'den Hakan Çelik’in sorusu üzerine, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuya ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, Google Türkiye ile görüşmelerinin devam ettiğini ve görüşmelerin tamamlanmasının ardından bir adım atılabileceğini açıkladı.
GOOGLE İLE GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR
Bakan Uraloğlu, kendisine yöneltilen soru üzerine, “Google ile görüştük, ancak bu düzenleme Google Türkiye değil, küresel merkez tarafından yapıldı” açıklamasında bulunurken Google Türkiye temsilcilerinin yapılan güncellemeden haberdar olmadığını ifade etti.
İkinci kez bir dönüş beklediklerini belirten Uraloğlu, “Gelen cevaba göre, Rekabet Kurumu ile işbirliği yaparak adım atılabilir. Eğer haksızlık tespit edersek, gerekli adımları atacağız" ifadelerini kullandı.
HAKSIZLIK OLURSA GEREKLİ ADIMLAR ATILACAK
Google’ın dünya çapında milyarlarca kullanıcıya sahip olduğu ve günlük milyarlarca arama yaptığı değerlendirildiğinde internet siteleri için büyük bir trafik kaynağı olduğu apaçık. Fakat son zamanlarda, bu platformlardan sağlanan görünürlükte ciddi kayıplar yaşanıyor. Bakan Uraloğlu, Google’ın küresel merkezinin geri dönüşüne göre, BTK ve Rekabet Kurumu ile işbirliği yaparak bir adım atmayı değerlendireceklerini ifade etti.
BAKAN URAOĞLU NE SÖYLEDİ?
Gazeteci Hakan Çelik tarafından kendisine yöneltilen, “Google Türkiye temsilciliğiyle bu konu üzerine bir görüşme yaptınız mı? Bu işin aslı nedir?” sorusunu yanıtlayan Bakan Uraloğlu, “Görüştük. Bu düzenleme Google Türkiye değil de global tarafından yapıldı ve arkadaşların Google Türkiye temsilcilerinin bize ilettiği, bu düzenlemeden bilgi sahibi olmadıkları.” ifadelerini kullandı.
“Biz ikinci kez sorduk. Onlardan dönüş bekliyoruz.” ifadelerini kaydeden Uraloğlu, Rekabet Kurumu’yla beraber bir adım atılabileceğini ifade etti.
.