Atıl konteynerden umut alanına: Özel öğrencilerin hayalleri renkleniyor

İzmir'de özel gereksinimli öğrenciler, atıl bir konteyneri kitap okuma ve oyun alanına dönüştürdü. Kendi yetiştirdikleri kaktüslerle süsledikleri alanda sosyalleşen öğrenciler, aynı zamanda ürettikleri bitkileri satarak harçlık da kazanıyor.

İzmir'in Bornova ilçesindeki Hasan Tahsin Özel Eğitim ve Mesleki Eğitim Merkezi'nin Özel Eğitim Öğretmeni Hülya Aksu öncülüğünde başlatılan proje kapsamında atıl durumdaki konteyner, çocuklar farklı hayatlara kapı açtı.

Konteynerin dış cephesi resimlerle süslenirken, iç kısmı ise bağış yoluyla temin edilen eşyalarla hazırlandı. Öğrenciler, tarım atölyesinde yetiştirdikleri sukulent ve kaktüslerle konteynerin çevresini renklendirdi.

"BİRAZ DAHA DESTEĞE İHTİYACIMIZ VAR"

Kurulan alanın çocuklar için açık ve kapalı alan olarak kullanıldığını belirten Hülya Aksu, şöyle konuştu:

"Çocuklar bu alanı çok sevdi, burada arkadaşlıklarını pekiştirip daha da sosyalleşecekleri bir fırsat buldular. Kimi yapboz yapıyor kimi kitap okuyor. Çocuklar da artık düzenli kitap okuma alışkanlığı edinmeye başladı. Buradaki kitapları alıp okuyup geri getirdikleri de oluyor, böylece sorumluluk bilinçleri oluşuyor. Ancak buradaki her öğrencimizin ayrı ayrı düzeyleri var. Bu nedenle biraz daha desteğe ihtiyacımız var"

"ÖĞRENCİLERİN ÇOK MUTLULUK DUYDUKLARI BİR ŞEY OLDU"

Projeye katkı sunan resim öğretmeni Nazlı Devrim Nazlı, elde ki malzemeler ile nasıl katkıda bulunabileceğini düşünerek süreci şöyle ifade etti:

"Ben de öğrencilerimizle birlikte resimler çizerek bir katkı sunabilirim diye düşündüm. Elimizdeki malzemeleri kullandık. Çocukların anlayabilecekleri hikaye kahramanlarını basit düzeyde çizmeye çalıştık. Öğrencilerin çok mutluluk duydukları bir şey oldu. Onlar resimleri boyadıktan sonra gelip 'Bunu ben yaptım' diye göstermeye başladılar. Keyif almaya başladılar, kendilerinin ortaya çıkardığı bir şey olduğu için de öğlenleri burada sıra olmaya başladı. Bunları da görmek bizi mutlu ediyor"

"BİTKİLER SANKİ ÖZEL ÖĞRENCİLERE GÖRE TASARLANMIŞ"

Öte yandan tarım atölyesi projesi kapsamında üretilen bitkiler de okul aile birliği aracılığıyla ve 'Öğrenci Dükkanı' adı verilen satış alanında satışa sunuluyor, elde edilen gelir ise öğrencilere harçlık olarak veriliyor.

Tarım Teknolojisi Öğretmeni Adem Erhan, 3 öğrencisinin bu yıl İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yürüttüğü Erasmus akreditasyonu kapsamında Macaristan’ın başkenti Budapeşte'de gerçekleştirilen bir meslek projesi için iki hafta staj gördüklerini söyledi.

2010 yılından bu yana yaklaşık 200 çeşit kaktüs yetiştirdiklerini belirten Erhan, şu ifadeleri kullandı:

"Onlar için çok değişik bir tecrübeydi. Hem yurt dışına çıkma hem de mesleki anlamda deneyim yaşadılar. Orada bitkilerin yaprak çeliği yöntemi ile çoğaltılması, bakımları üzerine eğitim aldılar. İki hafta her gün serada çalıştılar. Okulumuzda ise ağırlıklı olarak kaktüs ve sukulent yetiştiriyoruz. Çünkü bu tür bitkiler, hatalara karşı toleransı yüksek ve bakımları kolay. Öğrencilerimiz de hata yapabiliyorlar, bu bitkiler ise sanki özel öğrencilere göre tasarlanmış"

"BİRAZ DESTEK İSTİYORUZ"

Okulun 12'nci sınıf öğrencisi 19 yaşındaki Eda Kurtuluş, şu ifadelere yer verdi:

"Kitap okuma alanında Hülya Hocama yardım ediyorum, buradaki hayvanları besliyoruz. Öğle aralarında gelip kitap okuyorum, oyun oynuyorum. Arkadaşlarımla da burada keyifli vakit geçiriyorum. Anime kitaplarını okumayı çok seviyorum ama burada kısıtlı, bu nedenle biraz destek istiyoruz"

"DEĞİŞİK OYUNLAR OYNUYORUZ"

11'inci sınıf öğrencisi 17 yaşındaki Zeliş Önder şöyle konuştu:

"Bu oyun evini yaparken kitapları birlikte dizdik, öğretmenimizle buradaki resimleri çizdik. Burada vakit geçirmeyi çok seviyorum. Burada yapbozlar yapıyoruz, değişik oyunlar oynuyoruz"

"BEBEK BİTKİ YETİŞTİRMEYİ ÖĞRENDİK"

Macaristan'daki projeye katılan 11'inci sınıf öğrencisi 19 yaşındaki 19 yaşındaki Kevser Aydın, şu ifadeleri kullandı:

"Bitkileri ekmesini ve bebek bitki yetiştirmeyi öğrendik"

"ANNEME HEDİYE ALIYORUM"

Aynı sınıftaki 18 yaşındaki Aylin Zeliha Yoldaş şöyle dedi:

"Macaristan'da bitkileri suladık ve nasıl bakacağımızı öğrendik. Buradan kazandığım paraları toplayıp anneme hediye alıyorum"

"MUTLU OLDUM, HEYECANLANDIM"

11'inci sınıf öğrencisi 18 yaşındaki Mehmet Ali Bodur şöyle konuştu:

"Başka ülkeye gittiğim için çok mutlu oldum, heyecanlandım. Oradaki bitkileri tanıdık. Orada staj yaptık. Burada yetiştirdiğimiz bitkileri satıp para kazanıyoruz. Ben de okulumu bitirdikten sonra Adem Hocam gibi olmak istiyorum"

Türkiye Haberleri