Ankara Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz yıl meclis kararıyla ulaşım üzergâhlarına ilişkin plan değişikliklerini onaylamıştı. TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi ise, bütüncül olmayan ve kentin trafik sorunlarını çözmekten uzak bu plan değişikliklerini yargıya taşımıştı.
ŞPO'dan yapılan açıklamada, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın yargıya taşınan bu plan değişikliklerini içeren 4 ayrı planı askıya çıkardığını duyuruldu. Açıklamaya göre, Atatürk Orman Çiftliği arazisi ve ODTÜ ormanları plan değişikliğiyle öngörülen yeni karayolu projeleriyle parçalanarak yok edilecek.
ODTÜ ORMANLARI PARÇALANACAK
Plan değişikliklerine göre, Eskişehir Yolu-Bilkent Kavşağı-İncek Bulvarı güzergahında 2. derece doğal sit alanı statüsünde ODTÜ arazisinin 150-200 metre içerisinden 4,4 kilometre boyunca 50 metre genişliğinde bir yol geçirilecek.
EYMİR GÖLÜ ÇEVRESİNDE TAHRİBAT YARATILACAK
Yine plan değişikliklerine göre, Turan Güneş Bulvarı ile Güney Çevre Otoyolu bağlantısını sağlamak amacıyla Eymir Gölü girişine yakın bölgede, viyadükler üzerinden geçecek 30 metre genişliğinde bir yol yapılacak.
Gölbaşı Özel Çevre Koruma Bölgesinden geçirilecek yolun her iki tarafında ise sit alanı statüsünde ormanlık alanlar bulunuyor.
ATATÜRK ORMAN ÇİFTLİĞİ YOK EDİLECEK
Plan değişikliyle Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ) içerisinde de kavşak düzenlemesi ve Eskişehir Yolu-Sabancı Bulvarı-Ankara Bulvarını birbirine bağlayan 2 adet 50 metre genişliğinde yol geçirilmesi planlanıyor. Böylece, 1.derece doğal ve tarihi sit alanlarından geçecek olan tüm bu yollar, Kaçaksaray, Ankapark, Ankara Bulvarı ile talan edilen AOÇ'yi bütünüyle yok edecek.
"23 YILDIR AYNI HATA"
TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi'nin kentin son yeşil alanlarının yok edileceği ulaşım projelere tepki gösterdiği açıklamasında şu ifadeler kullanıldı:
Söz konusu yol planları Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin 23 yıldır aynı hatayı tekrarlayan "daha fazla hız, daha fazla yol, daha fazla imarlı alanı tüket" temalı ve özel araç sahipliliğine dayanan ulaşım politikasının ürünüdür. Bu projeler art niyetlidir, bu projeler inşaat sektöründen, rant lobisine ve otomotiv sektörüne kadar halkın, kentin değil sermayenin çıkarlarına hizmet etmektedir. Ankara ulaşımı içinde bütüncül olarak ele alınmayan bu yollar Ankara ulaşım sorunun çözümüne katkı sunmayacaktır. Bu yollar Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığının yolların çevresinde yer alan arazilerde birçok yargı kararını hiçe sayarak gerçekleştirmiş olduğu yüzlerce lüks konut projesine hizmet eden ve hala doymadıkları yapılaşmaya açmak istedikleri ormanlık alanların, tarım alanlarının üzerinden geçen yollardır.
"AOÇ DEVRİMCİ BİR CUMHURİYET PROJESİDİR"
ODTÜ kampüsü yaklaşık 40 km2'lik bir alan üzerine kurulmuştur ve 1960'lı yıllardan bu yana ODTÜ tarafından yapılan ağaçlandırma çalışmalarıyla kampüsünün yaklaşık %85‘ini orman haline getirilmiştir. Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ) de tarımsal ar-ge alanı olarak hayata geçirilmiş, kent içerisinde önemli bir açık-yeşil alan omurgası oluşturan, kentsel altyapıya önemli hizmetler sunan devrimci bir Cumhuriyet projesidir.
NEOLİBERAL POLTİKALARA KARŞI MÜCADELE VURGUSU
Ankara şehri içerisinde AOÇ ve ODTÜ arazileri ana yeşil alan arzını teşkil etmektedir. Neoliberal politikalar ile salt sermaye birikimi güdümündeki hızla ‘betonlaşan‘ kentimizde yapılı çevremizin daha da sağlıksız bir hal almaması, kalan bu son doğal alanların yok edilmemesi ve gelecek nesillerin daha sağlıklı bir çevrede yaşayabilmeleri için toplumsal bir mücadele gerekliliği ortaya çıkmaktadır.
"TÜM ANAKARA'YI ODTÜ ORMANI VE AOÇ'YE SAHİP ÇIKMAYA ÇAĞIRIYORUZ"
Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi olarak yurttaşlarımıza, mesleğimize, kentlerimize karşı duyduğumuz sorumlulukla ODTÜ ve AOÇ üzerine dökülecek betona geçit vermeyeceğimizi bildirir, bu planları yargıya taşıyacağımızı ve her türlü mücadeleyi yürüteceğimizi duyururuz. Tüm Ankaralıları Cumhuriyetin değeri AOÇ'ye ve Ankara'nın akciğeri ODTÜ ormanına sahip çıkmaya, mücadeleye omuz vermeye davet ediyoruz.