×
  • Anasayfa
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Türkiye
  • Dünya
  • Yaşam
  • Spor
  • Sağlık
  • Otomotiv
  • Sıcak Haber
  • Finans
  • Magazin
  • Özel Haber
  • Bilim ve Teknoloji
  • Kültür Sanat
  • Programlar
  • Tanıtım Bülteni
  • Eğitim
☰
  • Anasayfa
  • Ekonomi

Zamlandı! Trafik Sigortasında Yeni Dönem

1 Mayıs itibarıyla yeni dönem başladı. Zorunlu trafik sigortasında poliçeler, artık azami yüzde 3 artışla kesilecek.

01 Mayıs 2024 Çarşamba 11:45
125

Zorunlu trafik sigortasında Mayıs aylarında poliçe fiyatları, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (SEDDK) 1 Mayıs'ta devreye soktuğu hasar maliyet endeksine göre en fazla yüzde 3 artacak. SEDDK, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası'nda (zorunlu trafik sigortası) 2023 Aralık'ta duyurduğu hasar maliyet endeksi uygulamasını bugün itibariyle başlattı.

225

SEDDK, değişen ekonomik koşulları göz önünde bulundurarak sigortalının çıkarlarını korumayı ve hasar prim dengesini sürdürülebilir kılmayı amaçlayarak bu uygulamaya geçti.

325

Zorunlu trafik sigortası primlerinin belirlenmesinde referans alınacak endeks, her ay asgari ücret, yedek parça, bakım-onarım ve motorlu araçlardaki fiyat değişimlerini dikkate alarak hesaplanacak.

425

Böylece prim miktarı, aracın modeli, yaşı ve ikamet edilen bölgeye ek olarak endeksi oluşturan fiyat değişimlerinden etkilenecek.

525

Hasar maliyet endeksi hesaplanırken aylık olarak asgari ücret artış oranının %45'i, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan harcama endeksinde yer alan yedek parça ve aksesuar fiyat artış oranının %30'u, aynı endeksteki motorlu araçların fiyat artış oranının %15'i ve kişisel ulaştırma araçlarının bakım ve onarım fiyat artış oranının %10'u dikkate alınacak.

625

SEDDK'nin yayımladığı genelgeye göre, mayıs ayı prim artışı en fazla %3 olacak. Böylece sigorta şirketleri, zorunlu trafik sigortası poliçe fiyatlarını en fazla %3 artırabilecekler.

725

"Hasar maliyet endeksindeki en önemli kalem asgari ücret artışı," diyen İstanbul Ticaret Odası Sigortacılık Meslek Komitesi Başkanı Özgür Yılmaz, "Hasarlar mevcut asgari ücret seviyesine göre belirleniyor. Bir işçinin maaşının artması, tüm maliyetlere yansıdığı için hasar onarım fiyatı da otomatik olarak artıyor. Hükümetin asgari ücrete zam yapmayacağını duyurması, hasar maliyet endeksinin artmasını engelleyeceğinden, zorunlu trafik sigortası primlerinin çok yükseleceğini düşünmüyorum," dedi.

825

Trafik sigortalarının belirlenen prim oranının sektördeki şirketlere olumsuz etkilerinden bahseden Yılmaz, kaskoda olduğu gibi serbest tarifeye geçilmesi gerektiğini savundu. Yılmaz, mevcut uygulamadan dolayı kaza yapmayan, hasarsız sürücülerin de yüksek prim ücretleri ödediğini iddia ederek, serbest tarifeye geçilmesiyle sigortalının daha uygun primlerle poliçe alabileceğini söyledi.

925

Sektörün serbest tarife öncesinde yarı serbest tarifeye geçilmesi önerisini değerlendiren Yılmaz, "Üst sınırın devlet tarafından belirleneceği bir tarifenin uygulanması daha mümkün. Bu tarife ile sigorta şirketlerinin hasardan elde edilen zararı kurtarabilmek adına primlendirme yapabileceği bir aralık tanınabilir. Sektör temsilcilerinin otoriteye bu taleple gittiğini biliyoruz. Bu çalışmaları da düşünürsek, hasar maliyet endeksi uygulamasını serbest tarifeye hazırlık olarak görüyorum" diye konuştu.

1025
1125
1225
1325
1425
1525
1625
1725
1825
1925
2025
2125
2225
2325
2425
2525

Ekonomi Haberleri

© 2005

Halk TV


‧ Anasayfa ‧ İletişim