Ünlü otomobil üreticisi, AB tarafından getirilen yaya güvenliği kurallarına uymadığı için artık ortası kapalı ön plakalara sahip yeni modeller satmayacak.
Bu da markanın, otomobil üreticilerinin çoğunluğu tarafından kullanılan merkeze monte edilmiş plakalara geri dönmek zorunda kalacağı anlamına geliyor.
Alfa Romeo'nun ön tampondaki geleneksel ofset plakası 1955 yılında üretilen Giulietta Spider'a kadar uzanıyor ve bu plaka Alfa Romeo'nun akıllara kazınmış bir tasarım özelliğidir ve Giulia, Stelvio ve Tonale de dahil olmak üzere günümüz otomobillerinde hala kullanılmaktadır.
Bu tasarım markanın ikonik 'Scudetto' üçgen ızgarasının hiçbir şekilde gizlenmeden kaputun üstünden tamponun en alt kısmına kadar uzanmasına olanak tanıyor.
Alfa Romeo, şirketin ilk tam elektrikli modeli olan ve kendi tartışmaları içinde kalan yeni Junior'da merkezi konumlandırılmış ön plakalara geçiş yaptı bile.
SUV Nisan ayında tanıtılmış, ancak Milano olarak adlandırılmasının üreticilerin ürünlerinin İtalya'da üretildiğini öne sürmesini engelleyen yerel yasaları ihlal ettiği gerekçesiyle İtalyan yasaları tarafından veto yemişti.
İtalya sınırları dışında üretilecek ilk Alfa Romeo olan elektrikli SUV Polonya'da üretiliyor. Bu nedenle Alfa'nın merkezinin bulunduğu moda başkentinin adını kullanması yasaklandı.
Junior, scudetto ızgarasının daha küçük bir versiyonuna sahip ve iki farklı tasarımda sunuluyor: 'Progresso' veya 'Leggenda'.
İlki, Alfa Romeo rozetinin blok şeklinde yeniden icat edilmesiyle oluşturulan daha sportif ve çağdaş bir görünümken, ikincisi tarihi araçlarına saygı duruşunda bulunan daha geleneksel havalandırmalı bir tasarımdır.