Piyasada yirmi yılı aşkın bir süredir varlığını sürdüren Volkswagen Touareg , tarihe geçiyor. British Autocar'ın yayınladığı bilgilere göre, Alman üretici gelecek yıl en lüks SUV'sinin üretimini durdurmayı planlıyor ve planlar arasında bir halefi bulunmuyor. Bu karar, VW'nin Tiguan ve yeni Tayron gibi daha büyük miktarlarda üretilen, daha kârlı modellere yöneldiği bir dönemde geldi.
Touareg, 2002 yılında Porsche Cayenne'in kardeş modeli olarak piyasaya sürüldü ve VW'yi daha üst bir sınıfa taşıma hedefi açıkça ortadaydı. Proje, o zamanki CEO Ferdinand Piëch'in vizyonuydu ve aynı zamanda Phaeton sedan'ı da destekliyordu. Phaeton hızla unutulsa da, Touareg hedef kitlesini buldu ve Volkswagen Grubu içinde SUV segmentinin güçlenmesinde önemli bir rol oynadı.
İlk nesil, bir VW modelinde daha önce görülmemiş bir arazi kabiliyeti ve lüks kombinasyonunu beraberinde getirdi. İkinci nesil 2010'da piyasaya sürüldü ve mevcut üçüncü nesil 2018'de tanıtıldı. MLB Evo platformuna dayanan Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga ve Lamborghini Urus gibi modellerle aynı altyapıyı paylaşıyor. Son yenilemesini 2023'te geçiren modelin, 2026'da üretime son vereceği duyurulan tarih, modelin tipik sekiz yıllık yaşam döngüsüyle aynı zamana denk gelecek.
Volkswagen'in stratejisi, premium segmentin, grup içinde daha doğal olan markalara, özellikle de Audi ve Porsche'ye bırakıldığını açıkça gösteriyor. Bu arada VW, pazarda daha güçlü modellere odaklanıyor. Yeni Tayron, daha önce Touareg'i tercih eden müşterilerin bir kısmını ele geçirecek gibi görünüyor. Bolca alan, üç sıra koltuk ve gelişmiş donanım seçenekleriyle işlevsellik sunuyor, ancak Touareg'in prestijini sunmuyor. Benzer şekilde, Volkswagen Kuzey Amerika'da Touareg'i Atlas modeliyle (Terramont olarak da bilinir) değiştirdi ve şimdi aynı felsefeyi Avrupa pazarına da aktarıyor.
Touareg'in üretimden kaldırılması münferit bir durum değil. Anlaşılan o ki, VW de ID.5 modelinin sonunu bekliyor. Coupe-SUV beklenen başarıyı yakalayamadı ve yalnızca bir jenerasyon sonra, muhtemelen 2027'de piyasadan çekilecek. Ayrıca, Touran'ın halefi olması beklenen daha küçük ve daha uygun fiyatlı bir elektrikli minivan için planlar da rafa kaldırıldı. Sebebi açık: Pazar hâlâ klasik minivanlar yerine SUV ve crossover modellerini tercih ediyor. Arka planda, VW'nin Braunschweig'deki geliştirme merkezi, Golf'ün elektrikli halefi gibi önemli projelere öncelik vererek tam kapasite çalışıyor. Böyle bir ortamda, Touareg gibi lüks modeller artık Volkswagen'in gelecek vizyonunda yer bulamıyor.