Türk kuru inciri, Avrupa Birliği’ndeki pazar payını azaltarak Amerika ve Uzakdoğu'ya yöneliyor. Son 10 yılda, AB'nin kuru incir ihracatımızdaki payı yüzde 52’den yüzde 39’a düştü. Bu süreçte, Amerika kıtasının payı yüzde 17’den yüzde 28’e, Uzakdoğu’nun payı ise yüzde 12’den yüzde 15’e yükseldi.
İNCİRİN YOLCULUĞU 25 EYLÜL'DE BAŞLIYOR
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 2024/25 sezonu için ilk ihraç tarihi olarak 25 Eylül 2024’ü belirledi. Bu tarih, Ticaret Bakanlığı’nın onayını bekliyor.
UZAĞA AÇILAN KAPILAR
Kuru incirin ihracat rakamları dikkat çekiyor. Hindistan’a yapılan ihracat, 2014’te 11 ton iken 2023 sonunda 341 tona yükseldi. Aynı dönemde Kanada’ya ihracat 701 tondan 2 bin 476 tona, Güney Kore’ye 286 tondan 828 tona, Çin’e 2 bin 70 tondan 4 bin 946 tona, ABD’ye ise 7 bin 817 tondan 14 bin 458 tona çıktı. Bu artış, TURQUALITY ve URGE projelerinin devamıyla sürdürülecek.
300 MİLYON DOLARLIK HEDEF
2023/24 sezonuna 300 milyon dolar ihracat hedefiyle giren Türkiye, şu ana kadar 277 milyon dolarlık kuru incir ihracatı gerçekleştirdi. Sezon sonunda bu rakamın 300 milyon dolara ulaşması bekleniyor.
İHRACATTA ÜÇ BÜYÜK PAZAR
ABD, Fransa ve Almanya kuru incir ihracatımızın en büyük pazarları oldu. ABD’ye 56 milyon dolar, Fransa’ya 32,4 milyon dolar, Almanya’ya ise 30,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi.