Deniz ürünleri zinciri Red Lobster, ABD genelindeki ekonomik sıkıntılar nedeniyle restoranlarını azaltmaya devam ediyor. Florida'daki 17 restoranının yanı sıra diğer eyaletlerde de lokasyonlarını kapatmaya hazırlanıyor. Şirketin 26 Mayıs'ta Florida'da yaptığı iflas başvurusu, 2019'dan bu yana yüzde 30'luk bir müşteri azalmasını yansıtıyor. CEO Jonathan Tibus, "Makroekonomik zorluklar, yanlış stratejik girişimler ve artan rekabet gibi bir dizi faktörle mücadele ettiklerini" belirtti.
LOKASYON AZALTMA STRATEJİSİ DEVAM EDİYOR
Red Lobster'ın iflas başvurusuyla birlikte, 27 eyaletteki şubelerini daha kapatacağı öngörülüyor. Şirket, web sitesinde geçici olarak kapalı olarak listelenen 99 lokasyonuyla birlikte geniş kapsamlı bir ayarlama sürecine girdi. Tasfiye memuru TAGeX Brands, kapanan lokasyonlardaki mutfak ekipmanlarının açık artırmayla satılacağını duyurdu. Bu süreçte her bir kazanan, ilgili lokasyonun tüm içeriğini alacak.
MÜŞTERİ AZALMASI VE REKABET BASKISI
Red Lobster'ın iflas başvurusuyla ortaya çıkan belgede, şirketin müşteri sayısında yaşanan %30'luk düşüşün yanı sıra artan rekabetin de etkili olduğu vurgulanıyor. Şirket, 2019'dan bu yana başarısız veya yanlış stratejik girişimlerle karşılaşmış ve bunun sonucunda finansal zorluklarla mücadele etmek zorunda kalmıştır. Red Lobster'ın bu adımı, ABD'deki restoran endüstrisindeki genel zorluklarla paralel olarak değerlendiriliyor.
ÖNEMLİ LOKASYONLARIN KAPANMASI
Red Lobster'ın kapanacak lokasyonları arasında Florida, Arizona, Kaliforniya, Georgia, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Louisiana, Maryland, Michigan, Mississippi, Missouri, New Jersey, New York, Kuzey Carolina, Kuzey Dakota, Oklahoma, Pennsylvania, Güney Carolina, Tennessee, Teksas, Virginia, Washington ve Wisconsin gibi birçok eyaletten restoranlar bulunuyor. Bu karar, şirketin mali ve operasyonel açıdan yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olarak değerlendiriliyor.