Ford (F), Salı günü zil sesinden sonra dördüncü çeyrek ve tüm yıl sonuçlarını açıklayacak ve şirket hibrit üretime geçerken değişen EV oyun planına odaklanacak.
Yahoo Finans'ın aktardığına göre sonuçlar, General Motor'un güçlü sonuçlar ve ABD otomobil sektörünün genelindeki güce işaret eden kar beklentilerini bildirmesinin ardından geldi.
Bloomberg tarafından derlenen verilere göre Ford'un bu çeyrekte 40,35 milyar dolar gelir açıklaması bekleniyor ki bu rakam Birleşik Otomobil İşçileri (UAW) grevinin etkilerinin 4. çeyreğin başlarında devam etmesi nedeniyle bir yıl öncesine kıyasla %3,5 daha düşük olacak. Kârlılık açısından, konsensüs tahmini Ford'un 988,2 milyon $'lık düzeltilmiş FVÖK (faiz ve vergi öncesi kâr) ile 0,13 $'lık düzeltilmiş EPS raporlaması yönünde.
Ford geçen yıl iş birimlerine ayrılmıştı: geleneksel benzinli araç işi için Ford Blue, elektrikli araç bölümü için Ford Model e ve ticari ve süper görev kamyonu işi için Ford Pro. Bloomberg konsensüsüne göre:
Ford Blue'nun 24,52 milyar dolar gelir ve 866,5 milyon dolar FVÖK açıklaması bekleniyor.
Model e'nin 1,91 milyar dolar gelir getirmesi ve 1,34 milyar dolar FVÖK kaybı olması bekleniyor.
Ford Pro 13,86 milyar dolar gelir ve 1,43 milyar dolar FVÖK elde etti.
Ford, UAW ile yaptığı iş gücü anlaşmasının onaylanmasının ardından 2023 kâr görünümünü yeniden belirledi. Ford, 2023 yılının tamamında 10,0 milyar ila 10,5 milyar dolar arasında düzeltilmiş FVÖK beklediğini ve bu rakamın grevle ilgili 1,7 milyar dolarlık kayıp kârı içereceğini söyledi.
GM'nin 2024 yılı kâr beklentisinin 2023 yılı için UAW grevi öncesindeki ilk görünümüyle aynı olmasıyla birlikte, yatırımcılar Ford'un da aynı şeyi yapıp yapamayacağını, hatta daha iyisini yapıp yapamayacağını görecekler.Grev öncesinde Ford'un 2023 kâr beklentisi 11 milyar ila 12 milyar dolar seviyesindeydi.
Odak noktasında Ford'un Model e EV işi var ve bu işteki büyüme yavaşladığı için geçen yıl önemli değişiklikler yaşandı.Geçtiğimiz çeyrekte Ford CFO'su John Lawler, şirketin bu kapasiteye ihtiyaç duyulduğunda 12 milyar dolarlık EV yatırımını "iteceğini" söyledi.
Ford ayrıca Michigan'daki (Çinli CATL'den lisanslı teknoloji kullanacak olan) yeni batarya fabrikasının yapımını erteledi ve batarya üretimini azalttı. Fabrikanın hala 2026 yılında açılması planlanıyor.
Ocak ayının başlarında Ford, F-150 Lightning EV üretiminden 1.400 işçiyi çıkardı ve şirket, güçlü bir şekilde gözden geçirilen ancak yüksek fiyatlı EV pikap için yavaşlayan talebe göre arzı ayarlarken bir vardiyayı kesti.
"Büyümeyi görmeye devam ediyoruz, sadece daha yavaş bir hızda. Ford Model e sözcüsü Martin Günsberg Yahoo Finance'e yaptığı açıklamada bu büyümeye uyum sağlıyoruz" dedi.