Türkiye otomobil pazarında sedanları geride bırakan SUV otomobiller, en çok tercih edilen gövde tipi olmaya devam etti.
Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında kullanılabilen SUV (Sport Utility Vehicle) otomobiller, çeşitli sürüş koşullarına uygun bir çözüm sunarlar.
Geniş kabin ve bagaj hacimleriyle donatılan bu otomobiller, kalabalık aileler tarafından da yaygın bir şekilde tercih edilmektedir.
Özellikle yerden yüksek ve güçlü yapısıyla dikkat çeken SUV'lar, sadece otomobilseverlerin değil, aynı zamanda kadın sürücülerin de ilgisini çekmektedir.
Satılan Her İki Araçtan Biri SUV
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından derlenen verilere göre, otomobil satışları 2024 Ocak-Mart döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33,05 artarak 233 bin 389'a yükseldi.
En Çok Tercih Edilen Gövde Tipleri
Türkiye otomobil pazarında ocak-mart döneminde en çok tercih edilen gövde tipi, yüzde 51,7 pay ve 120 bin 699 satışla SUV gövde tipli otomobiller oldu. Bu durum, otomotiv pazarında satılan her iki araçtan birinin SUV olarak kaydedilmesi anlamına geliyor.
SUV otomobilleri, yüzde 28,5 pay ve 66 bin 451 satış ile sedan ve yüzde 18,1 pay ve 42 bin 145 satışla da hatchback otomobiller takip etti.
Diğer satışlar ise "MPV, CDV, spor ve station wagon" gövde tiplerinden oluştu.
Ocak 2022'de sedandan zirveyi alan SUV otomobiller, giderek artan ilgi ve müşteri talebi doğrultusunda en çok tercih edilen gövde tipi olmaya devam etti.
Geçen yılın ocak-mart döneminde ise SUV otomobillerin payı yüzde 46,6, sedan otomobillerin payı yüzde 29,9 ve hatchback otomobillerin payı da yüzde 21,3 seviyesinde kayıtlara geçmişti.