İsveç merkezli moda perakendecisi H&M, satışlarını ve karlılığını artırmakta zorlanırken, CEO Helena Helmersson'un beklenmedik istifasıyla birlikte şirketin hisseleri yüzde 8 değer kaybetti.
Ünlü giyim markasının CEO'su Helena Helmersson, dört yıl süren görevinin ardından istifa kararı aldı. Helmersson, görevin çok zorlayıcı olduğunu ve devam etmek için yeterli enerjiye sahip olmadığını belirterek ayrılma kararı aldı. Bu gelişme üzerine H&M'in hisseleri yüzde 8 oranında düşüş yaşadı.
H&M, aralık ve ocak aylarındaki satışlarının bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında yüzde 4 azaldığını açıklamıştı. Bu durum, özellikle Noel dönemindeki yoğun alışverişin olumsuz bir işaretidir.
Dünya borsalarında işlem gören en büyük ikinci giyim perakendecisi olan H&M, özellikle hızla büyüyen Zara ve Shein gibi rakiplerine karşı rekabet etmekte zorlanıyordu.
Şirketin yeni CEO'su 42 yaşındaki Erver, H&M'de 18 yıldır çalışmaktadır ve daha önce H&M'in ana markası H&M'in başkanlığını yürütmekteydi. Erver, CEO olarak atanmasının yanı sıra bu göreve devam edecektir.
H&M'in dördüncü çeyrek faaliyet kar marjı, üçüncü çeyrekteki yüzde 7.8'den yüzde 7.2'ye gerilemişti. Şirket, hedefinin yüzde 10 olduğunu açıklamıştı.