2024 yılı itibarıyla emlak piyasasında yaşanan rekabet, firmaların daha fazla müşteri çekmek için çeşitli stratejilere başvurmasına neden oldu. Ticaret Bakanlığı, özellikle çok düşük fiyatlarla ilan veren emlak firmalarını yakın takibe aldı. Bu kapsamda, tüketicileri yanıltan ve mağdur eden reklamların önlenmesi için önemli adımlar atılıyor.
Ticaret Bakanlığı, daha fazla alıcı çekmek için çok düşük fiyatlarla ilan veren emlak firmalarını takibe aldı. Nisan toplantısında, satılık evleri '1 liraya' ilana koyan emlak firmalarına yönelik şikayetler değerlendirildi. Reklam Kurulu, bu ve benzeri 15 ayrı reklamı durdurdu.
TÜKETİCİLER ALDATILDI
Türkiye gazetesinin haberine göre, bir firma tarafından ilan sitesinde yayınlanan reklamlarda, satılık evler için '1 TL' şeklinde tanıtım yapıldığı belirlendi. Ancak söz konusu evlerin bu fiyata satılmadığı ve tüketicilere evlerin fiyatının daha yüksek olduğunun belirtildiği ortaya çıktı. Tüketicilerin aldatıldığı ve mağdur edildiği ifade edildi.
YANILTICI REKLAMLARA CEZA
Söz konusu reklamların yanıltıcı nitelikte olduğunu değerlendiren kurul, reklamlara durdurma cezası uyguladı. Ayrıca, 3 TL, 5 TL, 990 TL, 1.050 TL, 1.950 TL, 11 bin 111 TL, 22 bin 222 TL gibi çeşitli fiyatlarla ilan veren emlak firmalarının da reklamları durduruldu.
YÜKSEK FİYATLI İLANLAR DA İNCELENDİ
Kurul, 99 bin 999 TL, 100 bin TL, 111 bin 111 TL, 125 bin TL gibi fiyatlı ilanları da inceledi. Evlerin bu fiyata satılmadığı, tüketicilere evin fiyatının daha yüksek olduğunun belirtildiği tespit edildi. Bu ilanlar hakkında da durdurma cezası kesildi.