Ticaret Bakanlığı, 9 Ocak'ta gerçekleştirilen 341 sayılı Reklam Kurulu toplantısında tüketiciyi aldatan reklamların ve haksız ticari uygulamaların incelendiğini açıkladı. Yılın ilk toplantısında 162 dosya görüşüldü ve 141'i mevzuata aykırı bulundu.
İDARİ PARA CEZALARI
Tespit edilen mevzuat ihlalleri nedeniyle söz konusu reklam ve ticari uygulamalara toplamda 24 milyon 608 bin 587 lira idari para cezası uygulandı. Ayrıca, indirimli satış reklamları ve uygulamaları da incelendi ve toplam 7 milyon 46 bin 663 lira idari para cezası kesildi.
İNDİRİMLİ SATIŞLARIN DENETİMİ
Reklam Kurulu, indirimli satış dosyalarını detaylı bir şekilde inceledi. Bu kapsamda, indirimli satışları içeren mal ve hizmet gruplarına yönelik indirim kartları, kuponlar, sadakat programları ve puan birikimine izin veren uygulamaların tüketicilere yanıltıcı bir şekilde sunulduğu belirlendi.
KILAVUZ DEĞİŞİKLİĞİ
Tüketicilerin mağduriyetini önlemek amacıyla "fiyat bilgisi içeren reklamlar ile indirimli satış reklamları ve ticari uygulamaları hakkında kılavuz"da değişiklik yapıldı. Kılavuzda, tüketicilerin fiyat algısını bozan ve yanıltıcı nitelikte olan kuponlar, puanlar ve teşviklerin reklamlarında kullanılan ibareler ve görseller üzerinde düzenlemeler yapıldı.