Bu duyuru, fren sistemindeki sıvı taşıma borularında korozyon tespit edilmesinin ardından geldi. Bu kusur, bilinen herhangi bir kazaya yol açmamış olsa da, önleyici tedbirlerin alınmasını gerektirecek kadar endişe yaratmıştı .
Geri çağırma, 2024-2025 yılları arasında Berlin Gigafactory'de üretilen ve yakın zamanda makyajlanan Model 3 "Highland" ve Model Y modellerini kapsıyor . En son model Y modeli ise geri çağırmadan etkilenmiyor.
Bu karar, bazı forumlarda araç sahiplerinin, çok fazla kilometre yapmamış olmalarına rağmen fren hatlarında pas fark ettiklerini bildirmelerinin ardından geldi .
Tesla'nın geri çağırması bu modellerin tüm sahipleri için zorunlu değil, ancak sorundan etkilenenler için muayene, yalnızca şirketin yetkili merkezlerinde mekanik kontrol, yazılım güncellemesi ve fren hidroliği değişimini bir arada içerecek .
Korozyon tespit edilirse hortumlar sahiplerine ücretsiz olarak değiştirilecektir . Ayrıca, muhtemelen teşhisleri iyileştirmek amacıyla fren sistemi yönetim yazılımında bir güncelleme yapılacaktır.
Tesla, araç sahiplerini başta Amerikan şirketinin uygulaması olmak üzere birçok yolla, kişisel e-postalar aracılığıyla bilgilendirecek, bazı ülkelerde ise geri çağırma duyurusu -henüz duyurulmadıysa- yetkili yol güvenliği otoriteleri tarafından yapılacak .
Son olarak üretici, resmi bildirim kendilerine ulaşana kadar araç sahiplerinden herhangi bir işlem yapılmasına gerek olmadığını vurgularken , ilgilenenlerin elbette yetkili merkezlere başvurarak araçlarının durumunu kontrol edebileceklerini belirtiyor.