Müşteriler Otel Fiyatlarındaki İndirim Farkını Alabilecek mi?

Türkiye'de yaz turizmi sezonunda oteller boş kaldı. İstenen doluluk sağlanamayınca da otel fiyatlarında indirime gidildi. Konu hakkında Tüketici Konfederasyonu Başkanvekili Av. İbrahim Güllü halktv.com.tr'ye özel açıklamalarda bulundu.

Berat KARAASLAN

Erken rezervasyon döneminde yüzde 40'a varan indirimlerle oda satan oteller şimdi de yüksek sezonda indirime gidiyor. Tatilciler, bayramdan önce 55 Bin lira ödediği otelin 49 Bin liraya düştüğünü görünce itiraz etti. Bu itiraz sonuç verdi ve müşteri aradaki fiyat farkını geri aldı. Aynı durum başka otellerde de yaşanınca gündeme oturdu.

Peki bu durumda tüketicilerin ne yapması gerekiyor?

Konu hakkında Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili Av. İbrahim Güllü, halktv.com.tr'ye özel açıklamalarda bulundu.

Fiyatların erken rezervasyon fiyatlarının dahi altına indiğini söyleyen Güllü, bu durumda tüketicilerin ücretlerini geri alabilmesinin yollarına dair konuştu.

"MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ AÇISINDAN GERİ ÖDEME YAPMALARI GEREKİR"

"Bu durumda tüketici ne yapması gerekir? Burada şuna bakmak lazım, bu arada otel işletmelerinin müşteri memnuniyetini ön planda tutarak erken rezervasyon yapan indirimden yararlanmak isteyen tüketicilerden fazla aldıkları ücretleri müşteri memnuniyeti çerçevesinde iade etmeleri lazım."

"SÖZLEŞMELER BELİRLEYİCİ OLUYOR"

"Müşteri memnuniyetine yanaşmayan işletmelerde olabilir. Tüketici eğer yazılı bir sözleşme varsa o hükümler çerçevesinde hareket eder. Yani sözleşmede şu yazıyor olabilir. 'İndirim olması halinde fark tüketiciye ödenecektir' maddesi varsa bu uygulanır hale gelir ama aleyhi olsa bu durum uygulanamazdı. Sözleşmede böyle bir madde varsa tüketici burada bu parayı geri alabilir. Ancak madde yoksa sözleşme hükümleri geçerlidir. Tüketici burada indirim hakkına sahip olmaz."

"TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURU YAPILABİLİR"

"Ancak sözleşme imzalamadınız sizin de indirimli yararlandığınız belirtildi ama sonradan bu indirim yapıldı. Bu durumda da tüketicinin aldatılması söz konusu olduğu için tüketici gene farkı talep edebilecektir. Bir de herhangi bir ödeme ve sözleşme yapılmadıysa müşteri sözlü şekilde otele gitti, fiyat aldı ve ilanda da fiyat listesinde indirim olduğunu gördü. Bu durumda da fazla para ödemesi halinde tüketici hakem heyetine başvurup 104 bin lira altındaki ödemelerde üzerinde ise tüketici mahkemesinde ara buluculuk görüşmesi yapması gerekir."

Ekonomi Haberleri