Varlığı boyunca 8 jenerasyon değiştiren modelin hepsi özeldi ancak biz aracın en son versiyonlarına odaklanacağız.
2005 VOLKSWAGEN PASSAT B6
2005 yılında, aynı yıl piyasaya sürülen ve B6 olarak adlandırılan altıncı nesil Volkswagen Passat Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Bu model, motor, şasi ve gövdenin yeniden düzenlendiği genişletilmiş ve modernize edilmiş bir A1 platformu aldı.
Sedan premium olarak kabul edilmiyordu, ancak segmentindeki popüler arabalardan çok farklıydı. Passat, alt sınıf BMW 3 Serisi veya Audi A4'e iyi bir rakipti.
Model, mükemmel süspansiyonu sayesinde uzun yolculuklar için konforlu ve yetenekliydi. Daha sportif versiyonlar daha iyi yol tutuşu için daha az konforluydu ve alçaltılmış süspansiyon ve daha büyük tekerleklerle donatılmıştı.
Arabanın geniş bir motor yelpazesi vardı: 102 hp'lik 1.6 litrelik ünite, 1.4 TSI (122 hp), 1.8 litrelik TSI (152-160 hp) ve 2.0 litrelik TSI (200 hp). Daha sportif versiyonlar 3.2 (250 hp) ve 3.6 (300 hp) litrelik altı silindirli motorlarla donatılmıştı.
Ayrıca, sırasıyla 115 ve 150 bg üreten doğal emişli 1.6 litrelik FSI ve 2.0 litrelik FSI ve bir çift turbo dizel - 1.9 litrelik TDI ve 2.0 litrelik TDI (sırasıyla 140 ve 170 bg) - da ürün yelpazesinde yer alıyordu. Güç, altı ileri manuel ve otomatik şanzımanlar ve DSG çift kavramalı "robotlar" aracılığıyla iletiliyordu.
Passat'ın iç mekanı, geniş bir ön bölüm, çok rahat bir sürüş pozisyonu ve ayrı ayrı ayarlanabilir bir direksiyon simidi ile güzel bir şekilde tamamlanmıştı. Ayrıca, özellikle kapı panellerinin derin ceplerinde bol miktarda depolama alanı vardı.
Araba dört donanım seviyesinde mevcuttu: Trendline, Comfortline, Sportline ve Highline. Passat, 6 hava yastığı ve ESP sayesinde 5 yıldızlı Euro-NCAP çarpışma testi derecesi aldı. Toplamda iki milyondan fazla araba üretildi.
2010 VOLKSWAGEN PASSAT B7
B7 endeksli yedinci nesil Passat, Ekim 2010'da Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. İsmine rağmen yeni bir otomobil değildi, sadece B6'nın yeniden tasarlanmış bir versiyonuydu.
Yeni dış gövde panelleri ve en dikkat çekici olan yeniden tasarlanmış ızgara ve farlar aldı. Boyutlar önceki nesille aynıydı, ancak B7 4 mm daha uzundu.
Araba ayrıca adaptif şasi kontrolü (DCC), dinamik parlama önleyici ışık göstergeleri, yorgunluk algılama sistemi ve otomatik "şehir acil frenleme" sistemi gibi yeni özellikler de aldı. İç mekan da B6'dan çok farklı değildi.
Arabanın üç donanım seviyesi (Trendline, Comfortline, Highline) ve dört motoru vardı: 1.4 litre 122 hp, 1.8 litre 152 hp ve iki 2.0 litre - 170 beygir gücünde dizel ve 210 beygir gücünde benzinli. 6 veya 7 vitesli DSG "robot" ve 6 vitesli mekanik seçeneği sunuldu.
2014 VOLKSWAGEN PASSAT B8
2014 yılında yeni nesil Volkswagen Passat B8 Paris Motor Show'da görücüye çıkacak. Selefi gibi sedan ve station wagon gövde stillerinde mevcuttu. Model VW MQB platformu üzerine inşa edildi.
Araba, onu diğerlerinden ayıran yeni bir tasarıma kavuştu. Bu, açıkça tanımlanmış kenarlar ve kıvrımlar sayesinde başarıldı. Radyatör ızgarası, farlardan önemli ölçüde daha büyük olacak şekilde tasarlandı. Her üç donanım versiyonunda (Trendline, Comfortline, Highline) dört krom şerit vardı.
Sekizinci nesil Passat için Volkswagen tamamen yeni bir aydınlatma tasarımı geliştirdi. Araba halojen ve LED farlarla sunuldu. İkincisi iki versiyonda mevcuttu.
İçeride, tasarımcılar sürücü odaklı tasarıma ve kabinin ön kısmındaki ferahlık hissine özellikle dikkat ettiler. B8, biraz daha yükseğe konumlandırılmış ve uzatılmış, etkileşimli 12,3 inçlik bir ekrana sahip yeni bir Active Info Display gösterge paneli sunuyor.
Bu Passat, geri çekilebilir head-up display özelliğine sahip ilk Volkswagen'di. Sürücünün görüş alanında, ön camın hemen önünde konumlandırılmıştı ve hız veya navigasyon sistemi uyarılarını gösteriyordu.
B8 başlangıçta iki benzinli ve dört dizel TDI güç aktarma organıyla mevcuttu ve bunlar, yer değiştirmelerini değiştirmeden B7 eşdeğerlerinden daha fazla güç aldı. 2.0 TDI ünitesi üç konfigürasyonda geldi.
Sonuncusu hariç her motor, altı ileri manuel şanzıman veya isteğe bağlı altı veya yedi ileri çift kavramalı şanzımanla eşleştirildi. Zamanla, motor yelpazesine birkaç seçenek daha eklendi.
2019 VOLKSWAGEN PASSAT B8
B8, 2019 yılında güncellendi. Volkswagen'in premium markalarından alınan bir dizi teknoloji ve makyajla her zamankinden daha gelişmiş bir görünüme kavuştu.
Dış görünüşü selefiyle hemen hemen aynı olsa da, yeni şekiller ve yeniden tasarlanan ön ve arka tamponlar ona biraz daha dinamik bir görünüm kazandırmış.
Yeni versiyonun en büyük odağı iç mekanda, yeni donanım ve yazılım sayesinde yeni dijital kokpit önceki Active Info Display'e kıyasla önemli ölçüde iyileştirildi. Geliştirilmiş grafikler ve işlevler aldı.
Tüm benzinli motorlara partikül filtreleri eklendi ve yeni bir dizel ünite eklendi: 2.0 litrelik TDI Evo. 150 beygir gücü üretti ve selefinden 10 g/100 km daha az CO2 emisyonu yaptı. Benzinli motor yelpazesi sırasıyla 150, 190 ve 272 beygir gücüne sahip üç yeni motorla tamamlandı.
VOLKSWAGEN PASSAT'IN AVANTAJLARI
Bu modelin başlıca "artıları" şunlardır:
Dinamikler
Kontrol edilebilirlik
Dış görünüş
Geniş gövde
LED farlar
Yüksek kaliteli montaj
VOLKSWAGEN PASSAT'IN DEZAVANTAJLARI
Bu arabanın "eksileri" ise şöyle düşünülüyor:
Ses yalıtımı
Arka koltuklarda yeterli alan yok
Sorunlu süspansiyon
Düşük yerden yükseklik
VOLKSWAGEN PASSAT'IN RAKİPLERİ
Bu modelin piyasadaki rakipleri şunlardır:
Audi A4
Volvo S60
Ford Mondeo
Honda Accord
Kia Optima
Volkswagen Passat, tarihin en çok satanlarından biri olmasının sebepsiz olmadığı bir otomobildir. Bu, yalnızca seçiminin uygunluğundan bahsetmekle kalmaz, aynı zamanda ikincil pazarda çok sayıda modele sahip olma fırsatı da verir. .