Sosyal medya gelirlerine inceleme: 50 bin kişi ‘RADAR’a girdi

Maliye, internet üzerinden gelir elde edenleri yakın incelemeye aldı. Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, e-ticaret gelirini beyan dışı bırakanları özel olarak denetlemeye başladık. Sosyal medyadan gelir elde eden 65 bin kişiden 50 bini tam bildirim yapmıyor" dedi.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, e ticaret, sosyal medya ve uzaktan çalışma yoluyla gelir elde edenleri yakın takibe aldı. Konuyla ilgili bir süre önce başlatılan Risk Analizi Değerlendirme ve Araştırma Sistemi olan (RADAR) sistemi ile bu alanda gelir sağlayanlar takip ediliyor.

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati yaptığı yazılı açıklamada, “Elde edilen gelir bazında bugüne dek 6 bin mükellef analiz edildi, gelirlerini kısmen veya tamamen beyan dışı bırakan mükellefler özelinde saha denetimlerine başlandı” dedi. Nebati, sosyal medya geliri elde eden 65 bin kişiden ise 50 binin kısmen veya tamamen gelirini beyan etmediğini tespit ettiklerini aktardı.

COVID-19 salgınının da etkisiyle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de e-ticaret sektörünün hızla büyüdüğünü dikkat çeken Nebati, bu süreçte, sanal ticaret pazarları aracılığıyla gerçekleşen ticari işlemlerin mali denetiminin önem arz ettiğini bildirdi.

Nebati, e-ticaret sektörünün sağlıklı büyümesine katkı sağlamak için Risk Analizi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen kapsamlı çalışmalar neticesinde, oluşabilecek vergi kayıplarını detaylı bir şekilde inceleyip analiz ettiklerini söyledi.

e-ticaret ile ortaya çıkan iş modelleri, pazarlama stratejileri, yenilikçi bir altyapı anlayışı ile kurulan RADAR sisteminin yakından izlendiğini dile getiren Nebati, “Bu yolla, elde edilen gelir bazında bugüne dek 6 bin mükellef analiz edildi, gelirlerini kısmen veya tamamen beyan dışı bırakan mükellefler özelinde saha denetimlerine başlandı. Bu denetimlerin sıklığı ve çapını artıracak ve sektöre yönelik tüm verinin mali ve finansal boyutunu yakından izleyeceğiz” diye konuştu.

Sosyal medya üzerinden elde edilen reklam gelirleri, canlı yayın platform gelirleri, içerik üretim gelirleri, çevirim içi oyun gelirleri yani kısaca sosyal medya gelirlerinin vergisel yükümlülüklerini yakından izlediklerini aktaran Nebati, “Bugüne dek Youtube, Facebook, Instagram, Bigo Live, Twitch, TikTok, Dlive ve Scorp mecraları üzerinden yapılan analizler sonucu, 65 bin kişi analiz edildi” dedi.

Bunlardan 50 bininin sosyal medya aracılığı ile elde ettiği gelirler üzerinden vergisel yükümlülüklerini kısmen veya tamamen yerine getirmediğinin tespit edildiğini ifade eden Nebati, bunların da 3 bin 500’ü için saha denetimlerine başlandığını ifade etti.

Ekonomi Haberleri