Flört uygulamaları sektöründe önemli bir oyuncu olan Match Group, Tinder’ın ücretli kullanıcı sayısında yüzde 8 oranında bir azalma yaşadığını duyurdu. Şirket, bu azalmanın büyük ölçüde canlı yayın hizmeti Hakuna’nın kapatılması ve diğer flört uygulamalarındaki canlı yayın özelliklerinin kaldırılmasından kaynaklandığını belirtti.
ABONA SAYISI DÜŞÜNCE ZOR DURUMA GİRDİ
BBC'nin haberine göre, Match Group, Tinder’ın abone sayısındaki düşüşlerin birkaç çeyrektir sürdüğünü bildirdi. Ancak, uygulama hâlâ dünya genelinde en popüler flört platformu olarak kalıyor. Şirket, yatırımcıların beklentilerinin altında kalan bu son düşüşün, önceki çeyrekteki yüzde 9’luk düşüşten sonra bir "iyileşme" olduğunu belirtti.
Tinder, Bumble gibi rakiplerinin ücretli kullanıcı sayısını artırdığı bir dönemde baskı altında kalıyor. Match Group’un hisse senedi fiyatı, 2021’deki zirvesinden bu yana yüzde 60’tan fazla değer kaybetti. Şirketin bazı yatırımcıları, performansın iyileştirilmesi ve hissedarlar için daha fazla değer sunulması çağrısında bulundu.
Match Group, hissedarlara yazdığı mektupta, Tinder’ın önceki büyümesinin “ilgi çekici ve eğlenceli kullanıcı deneyimi”ne dayandığını ve bu deneyimin sağa veya sola kaydırma özelliklerinin önemine işaret etti. Ancak, kullanıcıların beklentilerinin değiştiği ve daha düşük baskı ile daha fazla özgünlük aradıkları belirtiliyor.
Mektupta, “Kullanıcılar, daha az baskı uygulayan, daha özgün ve bağlantıları daha kolay sağlayan bir deneyim talep ediyor. Tinder’ın, kullanıcıların arkadaşlarıyla birlikte kullanmalarına yönelik daha fazla seçenek sunan ve düşük baskılı yeni keşif yöntemlerini önümüzdeki çeyreklerde test etmesini bekliyoruz,” denildi.