Çek marka Škoda yılın ilk yarısına ilişkin satış sonuçlarını açıkladı.
Škoda Auto, 2023’ün ilk satışları yüzde 19.9 artarak 432 bin 200 adet olarak gerçekleşti. Bununla birlikte üretim adetleri ise geçen yıla göre yüzde 17.3 artış göstererek 535 bin seviyesine ulaştı. Škoda operasyon karını yaklaşık yüzde 35 artırarak 911 milyon euro elde etti.
Çek marka, ilk 6 ayda Batı Avrupa’da yüzde 31 artış ile 236 bin 900 adet, Orta Avrupa’da yüzde 33 artış ile 92 bin 800 adet artış ile dikkat çekti. Bununla birlikte ilk yarıda en çok tercih edilen model 97 bin 800 adet satış ile Octavia oldu. Tüm dünyanın beğenisini toplamaya devam eden Octavia’yı 58 bin 400 adet ile Kamiq, 56 bin 200 adet ile Kodiaq, 52 bin 700 adet ile Karoq, 48 bin 300 adet ile Fabia, 34 bin 600 adet ile Superb izledi. Bununla birlikte Enyaq iV ailesinin satış adedi 31 binin üzerinde gerçekleşti.
Škoda’nın Türkiye distribütörü Yüce Auto A.Ş patronu Ahmet Yüce, geçen yıl tüm çalışanlarına 25 maaş ikramiyesi vermişti. Bu yıl da 25 maaştan fazla ikramiye vereceğini açıklamıştı.