Rekabet Kurulu Google'a soruşturma başlattı

Rekabet Kurumu, Google’ın çevrim içi reklamcılıktaki gücünü Performance Max kampanyasıyla kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek için soruşturma başlattı.

Rekabet Kurumu, Google’ın Performance Max kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı.

Rekabet Kurulu’ndan yapılan açıklamada, Google’ın 2021 yılında tanıttığı kısaca PMAX olarak bilinen kampanyanın, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişme imkânı sunan hedef odaklı bir reklam modeli olduğu hatırlatıldı.

ADİL OLMAYAN UYGULAMALAR MERCEK ALTINDA

Açıklamada yapılacak soruşturmada; Google’ın PMAX isimli reklam kampanyası aracılığıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı, reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti engelleyip engellemediğinin değerlendirileceği ifade edildi.

Ekonomi Haberleri