Otomotiv sektörünün başı onunla belada: Rekabet edemiyorlar! Yüzde 34 indirimi duyurdu

Çin merkezli otomotiv devi BYD, 22 modeline yüzde 34'e varan indirimler duyurdu. İndirim kararından sonra hisseleri Hong Kong borsasında yüzde 8'den fazla değer kaybetti.

Çin elektrikli otomobil alanında dünyayı domine etmeye devam ediyor. Büyük teşvikler, indirimler, avantajlar sunan Çinli elektrikli otomobil üreticileri büyük pazar payına ulaştı.

Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD, nisanda Avrupa'da ilk kez Tesla'dan daha fazla elektrikli araç satmıştı.

Yıllardır lider olan konvansiyonel motorlu araç üreticileri Çin'le mücadelede geride kalmayı sürdürüyor ve yenilik ortaya koyamıyorlar.

BYD'nin 22 modeline uyguladığı indirimlerinden sonra hisseleri Hong Kong borsasında yüzde 8'den fazla değer kaybetti.

HİSSELERİ YÜZDE 8'DEN FAZLA DEĞER KAYBETTİ

En iyi performans gösteren Çinli otomobil üreticisinin hisseleri yüzde 8'den fazla düşerken, akranları Li Auto Inc., Great Wall Motor Co. ve Geely Automobile Holdings Ltd. yatırımcıların sektörde yoğunlaşan rekabetle ilgili endişeleri nedeniyle yüzde 4'ten fazla değer kaybetti.

BYD'nin 22 elektrikli ve plug-in hibrid modelinde Haziran sonuna kadar indirim yapması, sektör genelinde yeni bir fiyat savaşının alevlerini körükledi. Elektrikli araç satışları genel olarak yıllık bazda yeni zirvelere ulaşmış olsa da, satışlardaki büyüme yavaşlıyor.

YÜZDE 34 İNDİRİM

BYD tarafından yapılan güncellemeler arasında Seagull hatchback'in fiyatının 55,800 yuan'a (7,780 dolar) düşürülmesi de yer alıyor. Bu, halihazırda otomobil üreticisinin en ucuz modeli olan ve 10,000 doların altındaki fiyat etiketiyle küresel ilgi toplayan bir modelde yüzde 20'lik bir indirim anlamına geliyor. Seal çift motorlu hibrid sedan ise yüzde 34'lük bir indirimle en büyük fiyat düşüşüne uğrayarak 102,800 yuan'dan 53,000 yuan'a düştü.

Geçtiğimiz aylarda BYD, otomobil üreticisinin Şubat ayında modellerine ücretsiz olarak ekleneceğini duyurduğu yeni sürücü destek özelliklerine sahip olmayanlar da dahil olmak üzere eski modellerin envanterini temizlemeye çalıştı. BYD'nin bu hamlesi sorunsuz olmadı ve birlikte iş yaptığı otomobil bayilerini daha da zor durumda bıraktı.

Tim Hsiao'nun da aralarında bulunduğu Morgan Stanley analistleri bir notta, "Bu indirimlerin bazıları Nisan ayından beri uygulanıyor olsa da, resmi duyuru son pazarın ne kadar zorlu olduğuna dair güçlü bir sinyal gönderiyor" ifadelerini kullandı.

Ekonomi Haberleri