İlk olarak ABD’li spor giyim markası Nike, Türkiye'deki online satışlarını askıya aldığını duyurdu. Diğer markaların da benzer adımlar atması bekleniyor.
Ticaret Bakanlığı, mikro ithalatı kontrol altına almak amacıyla vergi oranlarını artırdı ve hızlı kargo muafiyet bedelini 150 eurodan 30 euroya düşürdü.Bu düzenleme, özellikle Çinli e-ticaret platformu Temu'yu hedef almış gibi görünse de, tüm yabancı alışveriş sitelerini etkiliyor.
İdeaSoft’un kurucusu Seyhun Özkara, bu düzenlemenin global markalar için yeni zorluklar getirdiğini belirtti ve yerli markalar için fırsatlar doğabileceğini vurguladı.
Dunya'dan Nurdoğan A. Ergün'un haberine göre; Özkara, “Nike’ın Türkiye siparişlerini askıya alması, bu düzenlemelerin global markaların Türkiye stratejileri üzerinde yeni düzenlemelere gideceğini gösteriyor” dedi. Başka markaların da bu tür stratejik hamleler yapabileceği ihtimaline dikkat çeken Özkara, bu dönemde yerli markalar için fırsat olabileceğini de işaret etti.
Yurttaşların dışı alışverişlerinin tercih edilme sebeplerinden biri, Türkiye'deki yüksek fiyatlar ve döviz kurlarının etkisiyle, aynı ürünlerin daha uygun fiyatlara yurt dışından temin edilebilmesi.