Nike'ın kararı Türkiye'den çekilme dalgası yaratır mı?

Yurt dışından yapılan alışverişlere getirilen gümrük düzenlemesiyle Nike Türkiye'deki online satışlarını durdurdu. Diğer markalar da Tür­kiye stratejileri yeniden düzenleyebilir.

İlk olarak ABD’li spor giyim markası Nike, Türkiye'deki online satışlarını askıya aldığını duyurdu. Diğer markaların da benzer adımlar atması bekleniyor.

Ticaret Bakanlığı, mikro ithalatı kontrol altına almak amacıyla vergi oranlarını artırdı ve hızlı kargo muafiyet bedelini 150 eurodan 30 euroya düşürdü.Bu düzenleme, özellikle Çinli e-ticaret platformu Temu'yu hedef almış gibi görünse de, tüm yabancı alışveriş sitelerini etkiliyor.


İdeaSoft’un kurucusu Seyhun Özkara, bu düzenlemenin global markalar için yeni zorluklar getirdiğini belirtti ve yerli markalar için fırsatlar doğabileceğini vurguladı.

Dunya'dan Nurdoğan A. Ergün'un haberine göre; Özkara, “Nike’ın Türkiye siparişlerini askıya alması, bu düzenleme­lerin global markaların Tür­kiye stratejileri üzerinde yeni düzenlemelere gideceğini gös­teriyor” dedi. Başka markala­rın da bu tür stratejik hamleler yapabileceği ihtimaline dikkat çeken Özkara, bu dönemde yer­li markalar için fırsat olabilece­ğini de işaret etti.

Yurttaşların dışı alışverişlerinin tercih edilme sebeplerinden biri, Türkiye'deki yüksek fiyatlar ve döviz kurlarının etkisiyle, aynı ürünlerin daha uygun fiyatlara yurt dışından temin edilebilmesi.

Ekonomi Haberleri