Countryman Electric E ve Countryman Electric SE olmak üzere iki elektrikli araç olarak piyasaya sunuldu ve her ikisi de 64.7 kWh bataryadan güç alıyor.
Electric E'de 204 hp güç ve 250 Nm tork üreten tek bir elektrik motoru bulunuyor ve 0-100 km/sa hızlanmasını 8.6 saniyede tamamlıyor.
Electric SE'de ise 308 bg güç ve 494 Nm tork üreten çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli bir düzenek bulunuyor. SE'nin 0'dan 100 km/sa hıza çıkması ise 5.6 saniye sürüyor.
Yaklaşık 432 kilometrelik menzile sahip. Bataryasının yüzde 10'dan 80'e çıkması sadece yarım saat sürüyor.
MINI, bagaj alanının arka koltuklar yerindeyken 460 litreye kadar çıkıyor ve katlandıklarında da 1.450 litreye yükseliyor. Ayrıca elektrikli modellerin şarj kablolarını saklamak için aracın bagaj tabanının altında da yer var. Arka koltuk sırası ayrıca 13 cm kadar ileri ve geri hareket edebilirken koltuk arkalıkları altı ayrı pozisyonda ayrı ayrı 12 dereceye kadar yatarak konforu artırmaya da imkân sağlıyor.
Benzinli seçenekler 1.5 litrelik 167 hp, 280 Nm güce sahip hafif hibrit ünite ile başlıyor. Bu motora sahip modellerse önden çekişli olarak satışa sunuluyor. 0-100 km/sa 8.3 saniye, CO2 salınımı da 139g/km olarak kaydediliyor.
Yeni nesil MINI Countryman E'nin 462 km menzile sahip tamamen elektrikli versiyonu, Türkiye pazarında büyük ilgi görüyor. İçten yanmalı versiyonları 2.658.984 TL fiyatlarla satılan bu model, elektrikli versiyonunda yapılan indirimle 590 bin lira daha ucuza satılıyor.