Mercedes logosunu sessizce değiştirdi: Bilinçli olarak değişim gizli tutuldu

Şubat 2025 itibarıyla ünlü yıldız artık üç boyutlu krom versiyonunda yer almayacak, bunun yerine tüm resmi üretici iletişimlerinde düz ve beyaz renkte görünecek.

Yeni, minimalist tasarım artık yıllık raporda, sosyal medyada, e-postalarda ve resmi belgelerde görülebiliyor.

Ancak retro tutkunları rahat bir nefes alabilir: Tanıdık 3 boyutlu gümüş yıldız, kaputta, direksiyon simidinde ve arkada yer almaya devam edecek.

DEĞİŞİM KARARI BİLİNÇLİ OLARAK ŞİRKET İÇİNDE TUTULDU

Yeni görünümün amacı markanın daha modern, daha temiz ve daha verimli görünmesini sağlamak.

Ve tabii ki dijital kanallara daha iyi uyum sağlayabilmek için, çünkü düz versiyon ekranlarda daha iyi çalışıyor.

Mercedes, "Kurumsal tasarımımızı yenileyerek Mercedes-Benz, markanın görsel kimliğinde baskın renk olarak siyahın varlığını azaltıyor. Logomuzun 2D versiyonunun, Mercedes yıldızının, basılı ve dijital medyada kullanımıyla birleştirildiğinde, görünüm daha çağdaş ve görsel olarak tutarlı olacak," dedi.

Mercedes sözcüsü, "Üç boyutlu yıldız, araçlarımızı ve mimari unsurlarımızı süslemeye devam edecek ve bir ticari marka olarak zamansız zarafeti, yenilikçiliği ve üstün işçiliği temsil ediyor" dedi.

Beyaz yıldız tamamen yeni değil. Mercedes, 2007 yılında düz yataklı bir versiyon üzerinde kısa bir süre düşündü ancak kısa süre sonra bu versiyondan vazgeçti.

Zaten 2010 yılında dönemin başkanı Dieter Zetsche'nin önderliğinde şirket, daha prestijli göründüğü için üç boyutlu tasarıma geri döndü.

Sadeliğin lüksün yeni standardı haline geldiği bir çağda, şimdi yeni bir çaba başlıyor.

1909 yılına dayanan üç boyutlu yıldız, Daimler'in kara, su ve hava ulaşımı için motorlar vizyonunu simgeliyor.

O zamandan bu yana tasarım çok sayıda değişikliğe uğradı; altın versiyonundan defne çelengine, günümüzdeki rafine görünümüne kadar. Ancak yıldız hiçbir zaman kaybolmadı.

Ekonomi Haberleri