Mağazalarda etiketler üzerinde indirim oyunu! Görünüşe göre yılın 12 ayı İndirim var ama gerçekte öyle mi?

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, son dönemde perakende mağazalarda uygulanan indirimli fiyat etiketleriyle ilgili tüketicilerden gelen şikayetlerin arttığını belirtti. Kılıç, bu etiketlerin tüketicileri indirim algıyla yanılttığını ve bu durumun sorunlara yol açtığını söyledi.

Mağazalarda indirim oyunları

Kılıç, yıl boyunca devam eden indirim kampanyalarının tüketiciler üzerinde baskı oluşturduğunu ifade ederek, özellikle son günlerde mağazalardaki indirimli fiyat etiketleriyle ilgili artan şikayetlere değindi. Ürünlerin indirim öncesindeki fiyatlarının etiketlerde yer alması gerektiğini vurgulayan Kılıç, indirim yapılmadığı durumlarda tüketicilerin yanıltıldığını söyledi.

Etiket oyunları

Kılıç, etiketlerin üzerine ek etiketler basılarak tüketicinin indirim algısına yönlendirildiğini belirterek, özellikle "yüzde 50 indirim" gibi ifadelerin kullanıldığına dikkat çekti. Kılıç, "Etiket üzerine etiket basılıyor, etiketler incelendiğinde indirim yapılmadığı görülüyor. Tüketiciler, indirim algısıyla yönlendiriliyor. Etiket oyunlarına karşı tüketiciler uyanık olmalı. Reyonlarda büyük puntolarla 'yüzde 50' yazılıyor. Aslında 'yüzde 50'ye varan indirim' kampanyaları düzenleniyor. Punto oyunlarıyla tüketici yüzde 50 indirim olduğunu düşünüyor, kasaya gittiğinde sorun yaşıyor." dedi.

Tüketicilere uyarı

Kılıç, tüketicilere, yanıltıcı etiketle karşılaştıklarında durumu kanıtlamak için fotoğraf çekmeleri çağrısında bulundu. Kılıç, tüketicilerin Ticaret Bakanlığının "Alo 175" hattını arayarak veya bakanlık il müdürlükleri ile belediyelerin zabıta birimlerine başvurarak sorunlarını iletebileceklerini vurguladı.

İnternetten alışverişte dikkat

Kılıç, teknolojinin gelişmesiyle fiyat araştırmasının daha kolay yapılabildiğini ve tüketicilerin mağazalardan ve internet üzerinden ortalama fiyatı öğrenerek bilinçli alışveriş yapabileceklerini vurguladı. "İndirim var" diye alışveriş yapılmaması ve sadece ihtiyaç duyulan ürünlerin alınması gerektiğini öneren Kılıç, sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlere dikkat çekerek, mesafeli satışlarda 14 günlük cayma süresi hakkının olduğunu ancak ticari hesapların kullanılması gerektiğini belirtti.

Kılıç, "e-Ticaretin yanında sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde de artışlar gözleniyor. Mesafeli satışlarda 14 günlük cayma süresi hakkı var. Bu hakkı kullanabilmek için alışveriş yapılan hesabın ticari şirkete ait olması gerekiyor. Şahıs hesaplarının resmi kayıtlarda karşılığı yok ve burada dolandırıcılığın daha fazla olduğu görülüyor. Ürün gönderilmiyor, muhatap bulunamıyor. EFT ve havaleler kişi hesaplarına yapılmamalı. Tüketiciler, ticari şirketlerle sorun yaşadığında tüketici hakem heyetlerine başvuruda bulunabilirken, şahıs hesaplarında ise 'dolandırıcılık' suçuyla mahkemeye başvurulması gerekiyor." ifadelerini kullandı.

Özet

Perakende mağazalar, indirimli fiyat etiketleriyle tüketicileri yanıltıyor.

Etiketler üzerinde ek etiketler basılıyor veya "yüzde 50 indirim" gibi ifadeler kullanılarak indirim algısı oluşturuluyor.

Tüketiciler, yanıltıcı etiketle karşılaştıklarında fotoğraf çekmeli ve Ticaret Bakanlığının "Alo 175" hattını aramalı.

İnternetten alışveriş yaparken de dikkatli olunmalı, sadece ihtiyaç duyulan ürünler alınmalı ve mesafeli satışlarda 14 günlük cayma süresi hakkı kullanılabilmeli.

Sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde ise ticari hesapların kullanılması ve EFT/havalelerin kişi hesaplarına yapılmaması gerekiyor.

Ekonomi Haberleri