Lüks Otellerde Şok Fiyat Artışı: Tatil Planları Cüzdanı Zorluyor, Yeniden Şekillendiriyor!

2019'a kıyasla Avrupa’daki lüks otel fiyatları temmuz ayında yüzde 85 arttı. Seyahat Beklentileri 2024 araştırması, turistlerin düşük yaşam maliyetli ülkelere yöneldiğini gösteriyor. Türkiye, euro veya dolar harcayan turistler için ideal bir destinasyon oldu.

2019 yılına kıyasla Avrupa’daki lüks otellerin temmuz ayı fiyatları yüzde 85 arttı. Seyahat Beklentileri 2024 araştırması, turistlerin düşük yaşam maliyetli ülkelere yöneldiğini gösteriyor. Türkiye, bu artışların ortasında ideal bir destinasyon olarak öne çıkıyor.

Lüks otellerin 2019'a kıyasla yüzde 85 daha pahalı olduğu temmuz fiyatları dikkat çekiyor. Avrupa’daki lüks otel fiyatlarının 2019'a göre yüzde 70 arttığı açıklandı. Küresel enflasyon, yaz tatili planlarını da etkiliyor. Berkun Meral, "Türkiye, Euro veya dolar harcayan turistler için ideal" dedi.

"YAŞAMA MALİYETLERİ SEYAHAT PLANI YAPIYOR"

Seyahat Beklentileri 2024 araştırması, 27 bin katılımcı ile gerçekleştirildi. Katılımcıların yüzde 52’si, daha ucuz ülkelerde tatil yapmak istediklerini belirtti. 33 ülkeden 27 binden fazla turist artan yaşam maliyetlerinden etkilendi.

"TATİL PLANLARINI KISITLIYOR"

Katılımcıların yüzde 62’si, yaşam maliyetlerinin seyahat planlarını kısıtladığını söyledi. Enflasyon, 2023 ve 2024’te küresel bir sorun olarak görülüyor. Yaz tatilleri masa başı çalışanlar için önemli bir kaçış noktasıdır.

"ONLINE GÖRÜNÜRLÜK ÖNEMLİ"

Berkun Meral, online görünürlüğün önemine dikkat çekti. Doğru iletişim kanalları ile tüketicilere ulaşmanın mümkün olduğunu belirtti. Dijital pazarlama, turizm gelirlerine etkisini en aza indirmek için kullanılıyor.

"2019’A GÖRE YÜZDE 70 DAHA PAHALI"

Virtuoso'ya göre, Avrupa’daki lüks otel fiyatları zirve seviyelere ulaştı. Ortalama geceleme fiyatları 2019’a göre yüzde 70 arttı. Temmuz ayında bu artışlar yüzde 85’e ulaşıyor.

"TÜRKİYE İDEAL DESTİNASYON"

Berkun Meral, Türkiye'nin euro veya dolar harcayan turistler için ideal olduğunu söyledi. Türkiye, düşük yaşam maliyetleriyle öne çıkıyor. IQUEEM, premium deneyimleri dijital içeriklerle yansıtıyor.

"DENEYİM ODAKLI TEKLİFLER"

Berkun Meral, tatil planlarında bütçe kesintileri olsa da deneyim odaklı tekliflerin kabul edildiğini belirtti. Doğru teklifler, doğru zamanlarda satışa dönüşüyor. Kaliteli hizmet, tatil tercihlerini etkiliyor.

Ekonomi Haberleri