Lüks araba markası 1914 yılında kurulmuştu satılması gündemde

Otomotiv sektöründe köklü geçmişiyle dikkat çeken Maserati’nin geleceği belirsizlikle karşı karşıya. Fransız-İtalyan ortaklığıyla kurulan Stellantis Grubu, lüks segmentte zorlanan markasını satma ihtimalini değerlendiriyor.

Fransız ve İtalyan ortaklı otomotiv devi Stellantis, zor bir dönemden geçen lüks otomobil markası Maserati'nin geleceğine ilişkin çeşitli senaryoları masaya yatırıyor. Bu değerlendirmeler arasında, markanın elden çıkarılması seçeneği de bulunuyor.

Maserati'nin akıbetine yönelik bu değerlendirmelerin, Stellantis'in yeni CEO'su Antonio Filosa’nın göreve atanmasından önce başlatıldığı belirtiliyor. Şirketin, marka performansını yeniden yapılandırma ya da potansiyel satış yoluyla çözme konusunda farklı stratejileri gözden geçirdiği ifade ediliyor.

DÜNYANIN EN BÜYÜK DÖRDÜNCÜ OTOMOBİL ÜRETİCİSİ

Dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisi olan Fransız-İtalyan şirket, 14 markadan oluşan portföyünde düzenlemelere gidiyor.

Şirket, ABD Başkanı Donald Trump'ın uygulamaya karar verdiği gümrük vergilerine hazırlanırken Çinli rakipleriyle rekabet etmeye çalışıyor.

FİRMA 1914 YILINDA KURULMUŞTU

Stellantis, nisanın ilk günlerinde ABD'nin uygulayacağı gümrük vergilerinin Maserati ve Alfa Romeo markalarına olası etkileri hakkında McKinsey danışmanlık şirketine başvurdu. Stellantis iki markaya da bağlılığını belirtmişti.

İki kaynak, McKinsey'nin Stellantis için incelediği seçenekler arasında markanın satılması olduğunu ancak değerlendirmelerin henüz erken aşamalarda olduğunu belirtti.

Stellantis sözcüsü, Maserati'nin satılık olmadığını söylerken McKinsey sorulara yanıt vermedi.

İtalya merkezli Maserati firması 1914 yılında kurulmuştu.

Ekonomi Haberleri