Büyük boy paslanmaz çelik tencere ve yanmaz, yapışmaz tencere gruplarına da yoğun ilgi olduğunu ifade eden Öksüz, bu ürünlerin üretiminde yüzde 60 artış yaşandığını söyledi.
Öksüz, kurban kesiminde sıkça kullanılan plastik kova ve leğen gibi ürünlere olan talebin son bir ayda yüzde 30-40 oranında arttığını vurguladı. Enflasyon nedeniyle tüketicilerin set yerine tekil ürünler almayı tercih ettiğini de ekledi.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ticaret alanında yapılan kampanyalarla birlikte mutfak ekipmanları, elektronik ve ev aletleri gibi kategorilerde belirgin artışlar gözlemlendiğini belirtti. Kurban Bayramı süresince e-ticaret siparişlerinde yüzde 26'lık bir artış beklediklerini söyledi.
Dayanıklı Tüketim ve Beyaz Eşya Perakendecileri Derneği (BEYPER) Başkanı Ali Yıldız ise beyaz eşya sektöründe taksit komisyonlarının yüksek olması nedeniyle hareketliliğin fazla olmadığını, ancak haziran ayının ortasında olan bayram nedeniyle satışların artış gösterebileceğini öngördü. Yeni ürünlerin düşük elektrik tüketimi sayesinde kullanıcıların enerjiden tasarruf ettiğini de sözlerine ekledi.