Taksilerde kredi kartı ile yapılan ödemelerde alınan komisyon oranları %10'a kadar çıktı ve bu komisyonlar artık müşterilere yansıtılmaya başlandı. Kredi kartıyla ödeme yapan yolcular, "hizmet ücreti" adı altında kesilen bu komisyonlardan şikayetçi. Tüketici Federasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, müşterilerden komisyon alınmasının yasal olmadığını belirtti ve bu durumun tüketicileri mağdur ettiğini vurguladı.
Akşam gazetesinin haberine göre sürekli taksi kullanan ve bu hizmet bedellerini ödemek zorunda kalan kişiler, uzmanlara göre, ödedikleri bu komisyonları faizi ile geri alabilirler. Ticari taksilerde kredi kartıyla yapılan ödemelerde 5,95 TL ile 8,95 TL arasında değişen hizmet bedelleri alınmakta ve çoğu müşteri bu ücretleri sorgulamadan ödemektedir.
Aydın Ağaoğlu, taksilerde kullanılan pos makineleri ile ilgili olarak bu kesintilerin hukuka aykırı olduğunu söyledi. 5464 Sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun 17. Maddesi'ne göre, kartlı ödemelerde herhangi bir hizmet bedelinin yansıtılamayacağını belirtti. Sadece borsada işlem gören hisse senetleri, kıymetli madenler ve yabancı para işlemlerinde hizmet bedeli kesilebileceğini ekledi.
Bu hizmet bedellerini ödeyen vatandaşlar, Tüketici Hakları Hakem Heyeti'ne başvurarak ödedikleri komisyonları yasal faizi ile geri alabilirler. Bu başvuruların internet üzerinden kolaylıkla yapılabileceği de vurgulandı.
İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu, kesilen komisyon ücretlerinin taksicilerle ilgili olmadığını belirtti. Aksu, bu durumun taksilerde bulunan pos cihazlarının bağlı olduğu bankalar ve müşterilerin kullandığı taksi çağırma uygulamalarının bağlı olduğu şirketlerden kaynaklandığını söyledi. Taksicilerin bu konuda yapabileceği bir şey olmadığını ifade etti.