İtalya, Türkiye'den gelen altın talebine yetişemiyor

İtalyan bankası Intesa Sanpaolo’nun açıkladığı verilere göre, Türkiye’nin enflasyondan etkilenmesiyle birlikte altın talebinin arttığı ortaya çıktı. İtalya'nın Toskana bölgesinden Türkiye'ye yapılan mücevher ihracatı artarken, Floransa'dan yapılan deri ürünleri satışlarındaki düşüş telafi edildi.

Reuters’ın haberine göre, Temmuz ayında Türkiye’de enflasyon yüzde 61,8 olarak ölçülürken, bu yüksek enflasyon ortamında Türkiye’den gelen yoğun talep, Arezzo bölgesinden Türkiye'ye yapılan mücevher ihracatını 2023 yılının ilk çeyreğinde yüzde 133 oranında artırdı. Intesa Sanpaolo'nun raporuna göre, Arezzo mücevher bölgesinden Türkiye’ye yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 800 milyon Euro’dan 1,8 milyar Euro’ya (yaklaşık 2 milyar dolar) yükseldi.

Rapor, İtalya’nın diğer iki önemli mücevher üretim bölgesi olan kuzeydoğudaki Vicenza ve Piedmont'taki Valenza Po'dan yapılan ihracatın da arttığını gösterdi. Ancak, lüks mallara olan küresel talepteki yavaşlama, Toskana ekonomisinde ağır bir darbe yarattı. Floransa bölgesinden deri ürünleri ihracatı, ilk çeyrekte yüzde 23 oranında azalarak 1,35 milyar Euro’ya geriledi.

Toskana, Gucci ve Kering gibi markalara tedarik sağlayan birçok küçük üreticiyi barındırırken, Çin’in öncülük ettiği talep daralması, bu şirketlerin binlerce çalışanını ücretsiz izne çıkarmasına yol açtı. Raporda, "Moda endüstrisine tedarik sağlayan bölgeler, tüketici harcamalarındaki düşüşten ve iki yıllık güçlü artışın ardından stok seviyelerinin normalleşmesinden ve dağıtımcıların lojistiklerini yeniden düzenlemesinden olumsuz etkilenmiştir" denildi.

Öte yandan, Toskana zeytinyağı ihracatı, ilk çeyrekte yıllık bazda yüzde 72 artarak 382 milyon Euro’ya ulaştı. Genel olarak, İtalya’nın sanayi bölgelerinden yapılan uzmanlaşmış üretim ihracatında yüzde 1,1 oranında bir düşüş gözlemlenirken, rapor dünya ticaretindeki yavaşlamanın etkisiyle bu düşüşün 2023'ün ikinci çeyreğinden itibaren arttığını belirtti.

İtalyan sanayi bölgelerinin ihracatı, 2022’de 150 milyar Euro’yu aşarak rekor seviyeye ulaşmıştı. 2023 yılı itibarıyla, bu rakamlar pandemi öncesi seviyelerin yaklaşık yüzde 20 üzerinde kalmış olsa da, tek istisna moda endüstrisinin ara mal ihracatı oldu; bu sektörün ihracatı, 2019’un ilk çeyreğine göre yüzde 10 daha düşük seviyelerde kaldı.

Ekonomi Haberleri