İspanya merkezli giyim devi Zara, ikinci el kıyafet satışına odaklanarak yeni bir adım attı. Şirket, bu hamlesiyle atık miktarını azaltmayı ve giysilerin kullanım ömrünü uzatmayı hedefliyor.
Zara'nın çatı şirketi Inditex, ABD'de bu yıl Ekim ayı sonuna kadar ikinci el satışının yanı sıra onarım ve bağış hizmetlerinin sunacağını duyurdu. Bu girişim, Zara'nın hammadde tüketimini azaltma stratejisinin önemli bir parçası olarak görülüyor
Zara, Kasım 2022'de İngiltere'de başlatılan “İkinci El” platformunu şu anda 16 Avrupa'da aktif olarak çalıştırıyor. İşletme planı, 2025 yılına kadar sürdürülen tüm pazarlarda ikinci el platformu yaygınlaştırmak. İkinci el hizmetleri, Zara'nın mağazaları, web sitesi ve uygulama üzerinden erişilebilir hale geliyor.
Zara, ikinci el platformunun popüler verilerinin tam verilerini açıklamış olsa da, Inditex CEO'su Oscar Garcia Maceiras, çevrimiçi platformlarının günde 22 milyondan fazla ziyaretçi izlediğini belirtti.