Fisker'in iflas sürecinde elektrikli araç piyasasında rekabetin arttığı, talebin azaldığı, finansman sağlamada yaşanan güçlükler ve küresel tedarik zinciri sorunları nedeniyle operasyonel sıkıntılar yaşandığı ifade ediliyor.
Düşük Fiyatlı Kurtarma Planı:
Fisker, mahkemeden onay alması halinde, 3.231 adet Ocean SUV'yi New York merkezli araç kiralama şirketi American Lease'e adet başı 14 bin dolara satmayı hedefliyor. Bu fiyat, Fisker'ın Ocean modelinin ilk piyasaya sürüldüğünde belirlediği 70.000 dolarlık başlangıç fiyatının beşte birine denk geliyor. Hatta şirket, iflasa sürüklenmeden önce fiyatları 25.000 dolara kadar düşürmüştü. Bu durum, Fisker'ın içinde bulunduğu zor mali durumu ve acil nakit ihtiyacını açıkça gösteriyor.
Elektrikli araç üreticisi, şu anda en az 1 milyar dolar borçla boğuşuyor. İflas başvurusuna göre şirketin varlıklarının değeri 500 milyon ila 1 milyar dolar arasında tahmin ediliyor. Net değerlemeler ise hala devam ediyor. En büyük 20 alacaklı arasında Adobe, Google ve SAP gibi dev firmalar yer alıyor. Bu tablo, Fisker'ın iflasının sadece kendi hatalarından değil, aynı zamanda finansal yükünü taşımakta zorlanmasından da kaynaklandığını gösteriyor.
American Lease, bu zor durumdan yararlanmayı ihmal etmiyor. Şirket, Fisker'in iflas sürecinde 2.100 adet Ocean aracını satın alma kararı vermişti. Ancak iflasın ardından iştahını kabartan American Lease, tüm envanterdeki araçları satın almak istediğini açıkladı. New York ve çevresinde faaliyet gösteren American Lease, paylaşımlı yolculuk hizmeti ve kiralık araç filosu sağlıyor. Geçtiğimiz yıl New York şehri, 2030 yılına kadar paylaşımlı araç filosunun tamamını sıfır emisyonlu veya tekerlekli sandalye erişimli araçlardan oluşturacağını duyurmuştu. American Lease, bu satın alımla emisyon hedeflerine ulaşmayı ve filosunu yenilemeyi planlıyor.