Hyundai, elektrikli araç talebindeki yavaşlama nedeniyle hibrit otomobil serisini iki katına çıkarmayı planladığını ve bu stratejinin bir parçası olarak 4 trilyon won (3 milyar dolar) değerinde hisse geri alımı gerçekleştireceğini duyurdu.
Dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi, yatırımcı gününde açıkladığı yeni stratejide, ürün gamına büyük ve lüks araçları da dahil ederek hibrit araç sayısını 14'e çıkaracağını belirtti. Ancak, elektrikli araç satış hedefini 2030 yılına kadar 2 milyon adette tutmaya devam edeceğini vurguladı.
Bu açıklamayla birlikte Hyundai, elektrikli araç hedefleri konusunda temkinli bir yaklaşım benimseyen otomotiv şirketleri arasına katıldı. Ford Motor Co., Porsche AG ve Mercedes-Benz Group AG son aylarda elektrikli araç hedeflerinden geri adım atarken, Tesla Inc. geçen yılki 1,8 milyon otomobil satış hızının oldukça gerisinde kaldı.
Hyundai'nin yeni stratejisi, hibrit ve genişletilmiş menzilli elektrikli araç (EREV) alanında genişlemeyi ve elektrikli araç talebinde beklenen toparlanma ile birlikte 2030 yılına kadar elektrikli araç modellerini kademeli olarak artırmayı öngörüyor.
Menzil kaygısıyla başa çıkmak için Hyundai, Kuzey Amerika ve Çin'de sürüş sırasında bataryayı şarj etmek için küçük bir benzinli motor kullanan genişletilmiş menzilli bir elektrikli araç piyasaya sürecek. Bu araç, tek bir şarjla 900 kilometreye (560 mil) kadar yol alabilecek.
Hyundai'nin güçlü hibrit satışları, ikinci çeyrekte toplam araç satışlarının yaklaşık yüzde 12'sini oluşturdu ve kârını rekor seviyeye taşıdı. Hyundai CFO'su Seung Jo Lee, geçtiğimiz ay şirketin Georgia'daki üretim tesisinde hibrit araç üretimi için ek yatırımlar yapmayı planladığını açıklamıştı.
Yatırımcı gününde duyurulan diğer girişimler arasında Hyundai, üretimi artırmak ve hidrojen araçlar, elektrikli araç bataryaları ile gelecekteki mobilite için yazılım gibi alanlarda ilerleme kaydetmek amacıyla önümüzdeki on yıl içinde 121 trilyon won (91 milyar dolar) yatırım yapacağını bildirdi.