Almanya'da yaşanan zeytinyağı krizi, kalite ve fiyat dengesinin bozulmasıyla tüketicileri endişelendiriyor. Stiftung Warentest’in yaptığı testlerde bazı zeytinyağı markalarının yükselen fiyatlarına rağmen kalitesiz olduğu ortaya çıktı. Bu durum, büyük perakendecilerden Edeka ve Kaufland'ın tepki göstermesine ve etkilenen ürünleri piyasadan çekmesine neden oldu.
Edeka ve Kaufland, Stiftung Warentest’in olumsuz sonuçlarına hızlı bir şekilde tepki göstererek müşteri güvenliğini öncelikli tuttu ve etkilenen zeytinyağı ürünlerini geri çekti. Testlerde başarısız olan ve "zayıf" olarak değerlendirilen altı üründen üçü bu iki perakendecinin markalarına aitti. Uzmanlar, artan fiyatlar ve düşen kalitenin arkasında iklim değişikliğini işaret ediyor.
İşte ürün yelpazesinden çıkarılan zeytinyağları:
Edeka Gut & Günstig sızma zeytinyağı
Kaufland K-Bio sızma zeytinyağı (organik)
Kaufland K-Classic sızma zeytinyağı
Bio Planete sızma zeytinyağı hafif (organik)
Fiore sızma zeytinyağı
La Espanola sızma zeytinyağı
Zeytinyağı kalitesindeki düşüşün kanıtı olarak "genellikle ekşimiş veya keskin kokulu" ürünlerin varlığı gösteriliyor. CIHEAM Enstitüsü’nden ziraat mühendisi Vincenzo Verrasto, bu durumun ana nedeninin son beş yılda iklim değişikliği olduğunu belirtiyor.
Bu gelişmeler zeytinyağı sektöründe küresel bir sorunun varlığını ve bu sorunun tüketicilere doğrudan etkilerini gözler önüne seriyor.