Fütüristik tasarımıyla bu kadarını beklemiyorduk!

Mercedes GT XX modeli, seleflerinin geleneksel görünümünden vazgeçerek, bize biraz Ferrari'yi hatırlatan dramatik, fütüristik bir tasarıma yöneliyor.

Mercedes-AMG, önümüzdeki yılın başlarında üretim modeline dönüşecek olan elektrikli bir süper otomobilin radikal bir vizyonu olan GT XX konseptini sundu. Bu dört kapılı canavar, üç eksenel motorla elektrikle çalışıyor ve 1.360 beygir gücü üretiyor, bu da onu şimdiye kadarki en güçlü elektrikli sedanlardan biri yapmalı.

GT XX, seleflerinin geleneksel görünümünü terk ederek, bize Ferrari'yi anımsatan dramatik, fütüristik bir tasarıma yöneliyor. Ön tarafta, aracın tüm genişliğini kaplayan devasa bir ızgara hakim. Ayrıca yardımcı ışıklar da entegre edilmişken, üstte ana farlar ve hava girişlerine sahip bir motor kapağı yer alıyor. Aerodinamik çözümler arasında aktif bir arka spoyler ve işlevsel bir karbon difüzör yer alıyor. Arka lambalar, klasik Ferrari'leri karşı konulamaz bir şekilde anımsatıyor.

Tahrik sistemi üç YASA eksenel motordan oluşur: biri önde ve ikisi arkada, bu da tamamen değişken dört tekerlekten çekişi mümkün kılar. Güç çıkışı 1360 hp iken, maksimum hız 360 km/saati aşmaktadır. Yüksek performanslı pil, 300 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşan silikon içeren anotlarla NCMA kimyasına dayanmaktadır. Her hücrenin ayrı ayrı soğutulması sayesinde pil, aşırı yükler altında bile optimum sıcaklığı korur.

Mercedes, aracın 850 kW'ın üzerinde bir güçte şarj edilmesi sayesinde sadece beş dakikada 400 kilometreye kadar menzili yeniden şarj edebildiğini söylüyor . Şu anda bu kadar yüksek şarj gücünü destekleyecek bir altyapı olmasa da Mercedes, gelecekte şarj sürelerini önemli ölçüde azaltmayı amaçlayan Alpitronic ile iş birliği içinde özel şarj cihazları geliştiriyor.

Kabin, yarış simülatörleri ve motor sporlarından esinlenerek radikal bir şekilde minimalisttir. 10,25 inçlik dijital gösterge paneli ve 14 inçlik bilgi-eğlence ekranı bulunurken, direksiyon simidi AMG One'dakinden esinlenmiştir. İç mekan, elektrikli otomobilin yüksek voltajlı sisteminin kablolarını sembolize eden kova koltuklar ve turuncu borular dahil olmak üzere karbon yüzeylerle doludur. Döşeme %100 geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmıştır.

Aracın arkası, 700'den fazla LED'e sahip aktif bir hava freni ve ışıklar arasında metin ve animasyonlu mesajların görüntülenmesini sağlayan bir MBUX Fluid Light Panel içerir. Farlar, güçlü bir motor ve "duygusal sürücü katılımı" izlenimi yaratmayı amaçlayan sentetik sürüş sesleri yayan hoparlörler içerir.

GT XX konsepti, düşük kütle ve yüksek sertlik için optimize edilmiş alüminyum, çelik ve kompozit fiberlerden yapılmış yeni AMG.EA platformuna dayanmaktadır. Pil, daha iyi güvenlik ve ağırlık dağılımı için merkezi olarak yerleştirilmiştir.

Bu sadece bir tasarım çalışması değil, önümüzdeki yıl gelecek, teknik ve estetik çözümlerin büyük bir bölümünü koruyacak bir seri modelin somut duyurusudur.

Ekonomi Haberleri