Ford CEO’su Jim Farley İngiltere'de düzenlenen Goodwood Üye Toplantısına katıldı. Toplantıda Autocar’a konuşan Farley, gelecekte Mustang’e fazladan bir çift kapı çıkma ihtimalinin bulunduğunu söyledi. Mustang şu anda dünyanın en çok satan coupe’si olsa da coupe pazarı genel olarak küçülüyor. Herhangi bir yeni türevin, yalnızca mevcut modellerin “performansına ve tutumuna” sahip olması durumunda Mustang meraklıları tarafından kabul edileceğini belirtti.
“Asla Mustang olmayan bir Mustang yapmayacağız” diye ısrar etti. “Örneğin, üzerinde Mustang amblemi bulunan iki sıralı küçük bir Ford SUV’ye asla yer kalmayacak. Peki başka Mustang gövde formları da yapabilir miyiz – dört kapılı veya buna benzer bir model? Bu modeller orijinalin tüm performansına ve tavrına sahip olduğu sürece bunu başarabileceğimize inanıyorum.” Farley, anahtarın, geleneksel alıcıların erişebileceği modeller ve mevcut otomobili daha da üst sınıfa taşıyan diğer versiyonlar üretmek olduğuna inanıyor; tıpkı Porsche’nin 911 GT3 RS ve GT2 RS modellerinde yaptığı gibi. “Porsche son 20 yılda türevler yaratma konusunda akıllı davrandı” dedi.
“Ama biz işleri onların yöntemiyle yapmak istemeyiz. Onlara paralarının karşılığında iyi, Amerikan tarzı bir yarış sunmak istiyoruz.” Uygun fiyatlı versiyonda performansı artırırken maliyetleri düşük tutmanın bir yolunun ağırlığı azaltmak olabileceğine inanıyor ve tam olarak bunu yapmaya yönelik bir program halihazırda devam ediyor. “En iyi ihtimalle, saygısız bir şirketiz. İnsanları şaşırtacak türevler yapmaya devam etmemiz gerekiyor” ifadesinde bulundu.
Farley, Mustang’i elektrikli bir otomobil yapmak şöyle dursun, Ford’un “Tanrı ve politikacılar bize izin verdiği sürece” V8 üretmeye devam etmeyi planladığını söylüyor. Bu ikonik motorları ve üretimde sıklıkla eşleştirilen manuel şanzımanları korumak için mücadele edeceğine söz veriyor.
Bununla birlikte, karbon emisyonlarını azaltmak ve performansı artırmak için bazı Mustang modellerinde hibrit gücün sunulabileceği ihtimalini görüyor. “Test ediyoruz ve kısmi elektrikli güç aktarma organlarının performans sürücüleri için iyi çalıştığına gerçekten inanıyoruz. Ancak söz verebileceğim tek şey, hiçbir zaman tamamen elektrikli bir Mustang yapmayacağımızdır” Tuhaf bir şekilde, Mustang Mach-E’yi Mustang’in elektrikli versiyonu olarak görmüyor ve bu görüşe katılacak çok sayıda Mustang meraklısı bulunuyor.