Ford Motor, otomotiv endüstrisindeki değişen pazar dinamiklerine uyum sağlamak amacıyla elektrikli araç stratejisinde revizyona gittiğini duyurdu. Şirketin elektrikli araçlar yerine hibrit modellere yönelme kararı, genel bir trendin parçası olarak görülüyor. Peki, büyük otomobil üreticilerinin bu tercihi ne anlama geliyor ve sektörde neler değişiyor?
Satışlarda Düşüş:
Araştırma firması Guidehouse Insights'ın Ulaşım ve Hareketlilik baş analisti Sam Abuelsamid, "Birçok şirket çok pahalı olan elektrikli araçlara çok hızlı yöneldi ancak bu araçlar için düşündükleri kadar pazar yoktu. Bu da elektrikli araçları satmayı gittikçe zorlaştırdı" dedi.
Hibritlere Odaklanma:
Ford'un CEO'su Jim Farley, "Sermayeyi akıllıca kullanarak ve doğru gazlı, hibrit ve tamamen elektrikli araçları doğru zamanda pazara sunarak iş yapmayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.
Elektrikli Araçlara Tereddüt:
Tüketiciler, araçları kolayca şarj edememe ve uzun yolculuklarda yeterli şarj istasyonu bulamama endişeleri nedeniyle elektrikli modellere tereddütlü yaklaşıyor.
Tesla'da da Düşüş:
Satışlardaki yavaşlama, ABD'nin önde gelen elektrikli araç üreticisi Tesla'yı da etkiledi. Sektör lideri Tesla, bu hafta yılın ilk üç ayında elektrikli otomobil satışlarında yüzde 8,5 oranında beklenmedik bir düşüş yaşandığını bildirdi.
Ford'un elektrikli araç üretiminden çekilmesi ve hibrit araçlara yönelmesi, otomotiv sektöründe önemli bir değişime işaret ediyor. Bu değişimin önümüzdeki yıllarda diğer üreticiler tarafından da takip edilip edilmeyeceği merak konusu.