Facebook'unuz var mı? O zaman siz de katkıda bulundunuz. Geliri on yılda %1850 arttı

Bir sosyal medya yıldızı ve dünyanın altıncı en büyük teknoloji şirketi olan Meta Platforms, son on yılda çalkantılı ama dikkat çekici bir yolculuk geçirdi. Instagram veya Facebook hesabınız varsa onun uzun vadeli başarısının bir parçası olmuşsunuz demektir.

Şirketin hem keskin yükselişleri hem de zaman zaman düşüşlerini içeren mali sonuçları, teknoloji sektörünün sorunlarını mükemmel bir şekilde ortaya koyuyor. Ancak tüm göreceli aksaklıklara rağmen Meta, kendisi için oluşturduğumuz devasa kullanıcı tabanından para kazanmanın ve etkileyici bir kâr artışı elde etmenin her zaman bir yolunu buldu.

Meta'nın üç aylık net geliri son on yılda inanılmaz bir oranda %1850 arttı ve en son 2024'ün üçüncü çeyreğinde 15,6 milyar dolara ulaştı.

ÜÇ AYLIK KAZANÇLAR 2014'TEN BU YANA NEREDEYSE 20 KAT ARTTI

Şu anda Facebook, Instagram ve WhatsApp'ın arkasında yer alan Meta, dijital reklamcılıktaki hakimiyeti ve modern yapay zeka araçlarını kullanmaktan çekinmemesi sayesinde büyüdü. Ve son yıllarda ciddi sorunlarla da karşı karşıya kaldı.

TikTok gibi platformların artan rekabeti, Meta'nın pazar payı üzerinde baskı oluşturuyor ve sosyal medya liderliğini tehdit ediyor. Aynı zamanda gizlilik endişeleri ve artan düzenleyici incelemeler, şirketi stratejilerini ayarlamaya zorladı. Sonuncu fakat bir o kadar da önemlisi, meta veri tabanındaki çelişkili büyük yatırımlar nedeniyle operasyonel maliyetler hızla arttı ve bu da Meta'nın karlılığını ciddi şekilde düşürdü.

Mali etkisi açıktı; 2018'in 4. çeyreğinde 6,8 milyar dolarlık zirve net karının ardından, kar 2019'un başında 2,4 milyar dolara düştü. Ancak meta hızlı bir şekilde dipten toparlandı ve kullanıcı tabanını 2020 sonuna kadar 11,2 milyar dolara ulaştırdı. Ancak toparlanma kısa sürdü. İlk olarak büyüme 2021'de yavaşladı ve ardından 2022'de derin bir düşüş yaşadı, bu da bu dönemi Meta için en zorlu dönemlerden biri haline getirdi. 2022'de Meta'nın üç aylık net geliri yaklaşık %60 düşüşle 10,2 milyar dolardan 4,3 milyar dolara düştü.

Durdurulamaz Meta: Meta Platformlarının 2014'ün 3. çeyreği ile 2024'ün 3. çeyreği arasındaki Net Karı (Milyon ABD Doları cinsinden) bulutlara doğru gidiyor.

Ancak aksilikler Meta'yı bir kez daha stratejik dönüşler yapmaya ve büyük bir dönüşüme zorladı. Maliyetleri büyük ölçüde azalttı ve asıl işi olan reklamcılığa yeniden odaklandı. Sonuç, büyüme için yeni bir ivmeydi ve şirket her zamankinden daha güçlü bir şekilde dipten toparlandı. Meta'nın art arda yaklaşık sekiz çeyreklik sürekli büyümesinin ardından, üç aylık kârı bu yılın üçüncü çeyreğinde 15,6 milyar doların üzerine çıktı; bu, 2022'deki çöküşten bu yana %255 gibi muazzam bir artışa ve on yıl içinde %1850'lik çok daha etkileyici bir artışa işaret ediyor.

ON YILDA HİSSE SENEDİ DEĞERİNDE 1,2 TRİLYON DOLARLIK ARTIŞ

Mark Zuckerberg'in şirketinin tüm sorunlara rağmen devasa kullanıcı tabanından para kazanma yeteneği sadece kârını artırmakla kalmadı. Ayrıca yatırımcıların güvenini kazandı ve bu da hisse senedinin değerinde büyük bir artışa yol açtı.

2014 yılında şirketin hisselerinin değeri 216,6 milyar dolardı. O zamandan beri bu değer %550 arttı ve Meta'nın piyasa değeri on yılda 1,2 trilyon dolardan fazla arttı. Karşılaştırıldığında bu, Google'ın da dahil olduğu teknoloji devi Alphabet'in on yıllık büyümesinden %70 daha fazla.

Ekonomi Haberleri