ADAC analizi, elektrikli araçların güvenilirlik açısından geleneksel yakıtla çalışan araçlardan daha iyi performans gösterdiğini ortaya koydu. 2024 yılı itibarıyla milyonlarca araçla ilgili veriler, elektrikli otomobillerin benzinli ve dizel rakiplerine göre bozulma olasılığının daha düşük olduğunu gösteriyor.
Alman Otomobil Kulübü'nün bu tespiti, son yıllarda giderek daha da belirginleşen bir eğilimi teyit ediyor. Elektrikli otomobiller güvenilirlik açısından geleneksel benzinli ve dizel otomobilleri geride bırakıyor.
ADAC, geçtiğimiz yıl 3,6 milyondan fazla yol yardımı talebini işledi. Bunlardan sadece yüzde 1,2'si, yani 43 bin 678 vaka elektrikli araçlarla ilgiliydi.
Karşılaştırma yapmak gerekirse, istatistiklere göre 2020-2022 yıllarında tescil edilen araçlarda arıza oranı 1.000 elektrikli araçta 4,2 iken, içten yanmalı motorlu araçlarda bu oran 10,4'tür.
Her iki ulaşım türünde de asıl sorun 12 voltluk aküde: Elektrikli araçlarda arızaların yaklaşık %50'sine, geleneksel otomobillerde ise %45'ine 12 voltluk akü sebep oluyor.
Aynı zamanda elektrikli araçların lastik arızası yaşama olasılığı daha yüksektir: 1.000 elektrikli araçta 1,3 çağrı yapılırken, yakıtla çalışan araçlarda bu sayı 0,9'dur. Ancak yeni modellerde bu sorun daha az görülüyor.
ADAC verileri, elektrikli araçlardaki elektrik sistemlerinin, motorların ve aydınlatmaların benzinli veya dizel araçlara göre daha güvenilir çalıştığını ortaya koyuyor.