18 yaşını dolduran birçok insan için yapılacak ilk iş bir sürücü kursuna kaydolmaktan geçiyor.
Türkiye'de 33 milyonu aşan ehliyet sahibi sayısı ile sürücü sıfatı, neredeyse her yetişkin için sahip olunan bir ayrıcalık. Ancak ehliyet sürecine ilişkin oldukça yaygın ve kronik hale gelmiş problemler bulunuyor.
Sürücülerin ısrarlı talepleri sonrasında geçtiğimiz yıllarda ilk değişiklikleri uygulayan bakanlık, M, A1 ve B1 sınıfı ehliyetlerde aranan 18 yaş şartını 16'ya indirmişti. Ayrıca D sınıfı ehliyet için gereken 26 yaş şartı da 24'e çekildi.
EHLİYET SAHİPLERİ İÇİN YENİ DÜZENLEME YOLDA
Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren B sınıfı ehliyet kararının ardından bu kişilerin birçok motosikleti kullanabilmeleri için harç ödeme zorunluluklarına son verilirken, ehliyet alanındaki değişikliklerin devam edeceği öğrenildi.
Ağır motosiklet olarak kabul edilen 125 cc üzerindeki araçlar belirlenen A sınıfı ehliyetlere koyulan 20 yaş şartının devam ettirileceği belirtilirken, yılın ilk aylarında B sınıfı ehliyetlere tanınan ayrıcalığın kapsamının genişlemesi ve a2 sınıfı ehliyetleri kapsayan motosikletlerin de bu uygulamaya dahil edileceği bekleniyor.
SEVİNEN DE VAR TEPKİ GÖSTEREN DE!
Atılan adımların sevindirici olduğunu ve Türkiye'deki yüksek enflasyon nedeniyle otomobil sahibi olmanın mümkün olmadığını, bu nedenle motosikletin teşvik edilmesi gerektiğini savunanların yanı sıra, birçok kişi düzenlemeleri "trafik güvenliğini tehliye sokma" noktasında eleştiriyor.
Yapılan uygulamanın "Hindistanlaşma" olduğunu belirten kullanıcılar, motosiklet kullanımının çok daha ciddi sınavlarla denetlenmesi gerektiğini belirterek, B sınıfı ehliyet sahiplerinin motosiklet kullanmasının mantıklı olmadığını savunmakta.