Güney Kore'nin güneydoğu kıyısındaki Ulsan şehrindeki Hyundai tesisinden görünen manzara gerçekten etkileyici . Orada yeni Hyundai modelleri üretiliyor, test ediliyor, kalite kontrolünden geçiyor ve sonunda dünyayı dolaşmak üzere ticaret gemilerinin güvertelerine yükleniyor.
Beş fabrikasının yanı sıra bir motor ve şanzıman fabrikasına sahip olmasının yanı sıra, dünyada özel bir limana sahip tek otomobil üretim tesisidir. Yıllık üretiminin %75'ini dünya çapında 200'den fazla ülkeye taşıyan bir limandır .
Tesis , Santa Fe ve Tucson'dan tüm Genesis serisine kadar 17 farklı model üretiyor ve üretim hatları günde 18 saat çalışıyor. Gelecek yıl, Hyundai'nin tesisleri yalnızca elektrikli araçlar üretecek altıncı bir fabrikaya kavuşacak.
Ulsan fabrikası , Hyundai'nin kuruluşundan sadece bir yıl sonra , 1968'de açıldı . Başlangıçta, tesis yerel pazar için Cortinas'ın üretildiği bir Ford montaj hattı olarak hizmet vermek üzere oluşturuldu.
Ulsan bugün boyutunu gizleyemeyen gerçek bir dev. İçeride yaklaşık 600.000 ağaç ve işçiler için birçok dinlenme alanı var .
Arabalar üretim hattından çıkıp kalite kontrolünden geçtikten sonra, rıhtımdaki büyük bir otoparka taşınır. Mesafe kısadır ve her şey çok hızlı gerçekleşir , yeni arabaları kamyona yükleyen sürücüler, geri kalanını yerleştirmek için rıhtımda bir Staria minibüsü sürerler.
Bu, her 24 saatte bir geminin limandan ayrıldığı, günlük, saat gibi işleyen bir süreçtir. Tesis yöneticilerine göre, bu şekilde araba üretme ve ihraç etme paradan ve zamandan tasarruf sağlıyor ve Hyundai'nin her yıl bu kadar çok araç üretebilmesinin başlıca nedenidir.
Ulsan, devasa Hyundai fabrikasının etrafında büyümüştür ve 1,1 milyonluk bir nüfusa sahiptir. Fabrikada çalışmalar 1968'de başladığında, bölgede yalnızca 30.000 kişi yaşıyordu . Bu, bugün fabrikalarda çalışan 34.000 kişiden daha azdır.