Çin'in BYD'si Japonya'nın otomobil pazarının kalbine saldıracak

Japonya'nın Kei arabaları yollardaki en sevimli araçlar. Yani, sadece onlara bakın . Denerseniz daha mükemmel sevimli bir insan taşıyıcısı hayal edebilir misiniz? Hayır, edemezsiniz .Mükemmeller...Japonya bunu biliyor ve görünüşe göre Çin de biliyo rçünkü EV devi BYD, Kei pazarına göz koymuş durumda.

Financial Times'ın yeni bir raporuna göre , BYD'nin Japonya başkanı Atsuki Tofukuji, markanın Japonya'nın 18 milyar dolarlık Kei otomobil segmentine girmesi için bir fırsat tespit ettiğini söylüyor. Ve eğer bu, BYD'nin diğer küresel pazarlardaki bağlılığına benziyorsa, otomobil üreticisinin sadece suya ayaklarını sokmayı planlamadığı, aynı zamanda tam kapsamlı bir saldırı başlatmanın bir yolunu bulduğu muhtemeldir.

Financial Times'a verdiği bir röportajda "Kei arabaları Japon yaşam tarzına son derece iyi uyuyor," dedi.

BYD, yenilikçi ürünleri ve son derece uygun fiyatları sayesinde diğer küresel pazarlara nüfuz edebildi. Hızlı dikey entegrasyon ve hükümet sübvansiyonlarından gelen destek sayesinde, otomobil üreticisi Mercedes-Benz W209 SL-Class'ın klonlarını üretmekten otomotiv dünyasının gördüğü en uygun fiyatlı , teknoloji dolu ve düpedüz çılgın arabalardan bazılarını üretmeye hızla geçebildi.

Ancak tüm bu yenilikler, özellikle Japonya'nın en sevimli otomobil segmentinde anında başarı anlamına gelmiyor . BYD, Honda, Nissan, Suzuki, Toyota ve benzerlerine karşı bir avantaj elde etmeyi umuyorsa üstesinden gelmesi gereken iki büyük sorunla karşı karşıya.

  • Öncelikle, Çin tüketicilerinin yerli otomobil üreticilerine yönelmesi gibi , Japonya'nın alıcıları da ülkelerinin kendi markalarına çok köklü ve sadıktır. FT'ye göre, yabancı ülkelerdeki otomobil üreticileri Japon otomobil pazarının %6'sından daha azını oluşturmaktadır . Özellikle 2013'ten beri Japonya'da otomobil satan BYD, 2025'in 1. çeyreğinde sadece 2.221 araç teslim etti ve bu, üretim kapasitesinin yetersizliğinden kaynaklanmıyordu.
  • İkincisi, Japonya gerçekten de EV'ye öncelik veren bir ülke değil. Diğer bazı otomobil odaklı Asya-Pasifik ülkeleri EV'lere balıklama dalsa da, Japonya'daki otomobil alıcıları 2024'te 60.000'den az elektrikli otomobil satın aldı. Bu ilk bakışta çok gibi görünebilir, ancak yıllık otomobil satışlarının büyük şemasında, bu yılki tüm otomotiv pazarının %2'sinden daha azını oluşturuyor.

Bu, BYD'nin yalnızca yerlilerin yabancı otomobil satın almadığı bir pazara değil, aynı zamanda başlangıçta neredeyse hiç otomobil satmayan bir segmente de girmesi gerektiği anlamına geliyor. BYD için tek olumlu şey, bu çok özel pazardaki rekabet eksikliği. Aslında, tek doğrudan elektrikli rakip, yaklaşık 18.100 dolara satılan Nissan Sakura ve BYD'nin teklifinin, yaklaşık 20.000 dolara gelen BYD Dolphin'den daha ucuz olduğu söyleniyor.

BYD'nin elektrikli Kei arabasını 2026'nın ikinci yarısında piyasaya sürmeyi planladığı bildiriliyor . Ve eğer Kei arabasını Japonya'da satamazsa, Tofukuji, BYD'nin Kei arabasını Avrupa, Hindistan ve yurtdışında bir dünya turuna çıkararak diğer pazarların ayakkabı kutusu büyüklüğünde bir araba teklif edildiğinde buna yanaşıp yanaşmayacağını görebileceğini söylüyor.

Ekonomi Haberleri