Çin'nin cazip fiyatlı elektrikli otomobili sektör için tehdit mi yoksa avantaj mı olacak?

Çin'de en çok satan alt kompakt elektrikli otomobildir. Üretici şimdi dört kapılı bir modelle yelpazesini genişletti. 205 km menziliyle, alışveriş veya aile gezileri için günlük şehir gezileri için ideal bir temsilcidir.

Aslında yeni bir şey değil. Oldukça hoş minyatür elektrikli araba 2020'den beri piyasada ve Çin'de satılıyor. Çok büyük olmasa da ve popüler SUV'larla karşılaştırıldığında çocuk oyuncağı gibi görünse de, şimdiye kadar bir buçuk milyon adet satılmasının bir nedeni olmalı. Ve şüphesiz ki fiyat ana nedenlerden biri.

Alıcılar şimdiye kadar yaklaşık üç metre uzunluğunda ve bir buçuk metre genişliğinde iki kapılı bir modele sahipti. Park etme konusunda çok fazla endişelenmenize gerek yok, bu küçük şey neredeyse her yere sığar. Ancak şimdi ürün yelpazesi genişliyor ve artık 3,25 m uzunluğunda dört kapılı bir versiyonu da mevcut.

Dört kapılı modelin fiyatı yalnızca iç pazarda, yani Çin'de. Araba, 17,3 kWh kapasiteli bir lityum-demir-fosfat batarya ile donatılmıştır. Ancak bu pek de etkileyici olmayan değerle, 205 km'ye kadar bir menzile sahip olabilir . Ve aracın hangi varyantını seçtiğiniz önemli değil.

Araba hızlı DC şarjı destekliyor. Pil biterse yaklaşık yarım saatte yüzde 30'dan yüzde 80'e kadar şarj edilebiliyor. Elektrikli araba 100 km/s azami hıza ulaşıyor ve 40 beygir gücünde bir elektrik motoruyla çalışıyor.

Doğrusu, bunlar şaşırtıcı rakamlar değil. Özellikle Çin'deki fiyatına kıyasla Almanya pazarında oldukça pahalı satıldığı için: Ari Bruni ismiyle 16.600 euroya satın alabilirsiniz. Dört kapılı varyant ek bir ücret karşılığında mevcut olacak.

Bu fiyat aralığındaki bir müşteri böylesine spartan bir seçim yapmak zorunda değil. Benzer veya hatta önemli ölçüde daha düşük bir fiyata, iyi donanıma ve düşük kilometreye sahip kullanılmış bir Dacia Spring veya BMW i3 satın alabilirsiniz .

Ekonomi Haberleri