Perakendecilerin internet sitelerindeki satışları takip eden Adobe, bu yılki Black Friday online satışlarının geçen yıla kıyasla yüzde 2,3 daha yüksek olduğunu ve en büyük artışı elektronik, akıllı ev aletleri, oyuncaklar ve egzersiz ekipmanlarının sağladığını söyledi.
Firmanın verileri enflasyona göre ayarlanmadığı için bu büyümenin bir kısmı daha yüksek hacmi değil daha yüksek fiyatları yansıtıyor. Ancak Adobe, enflasyon hesaba katılsa bile satışların daha yüksek olacağını söyledi.
Morning Consult'un perakende ve e-ticaret analisti Claire Tassin'e göre, ABD'liler alışveriş yapmak için tasarruf hesaplarına el atarak kredi kartlarıyla borçlanıyor.
Tassin, CNN Business'ın baş ekonomi muhabiri Christine Romans'a verdiği demeçte, "Birçok insanın bu alışverişlerin çoğunu karşılamak için tasarruf hesaplarına ve borçlanmaya yaslandığını görüyoruz. Çok fazla sayıda insanın 'Şimdi Al, Sonra Öde' hizmetlerine yöneldiğini görüyoruz ki bu da ABD'li tüketicilerin ciddi bir şekilde benimsediği daha yeni bir borçlanma biçimi" dedi.