Arabanızı kardan veya camlardaki dondan temizlerken camların buğulanması veya tembellik nedeniyle kazaya neden olabileceğinizi veya bir yayaya çarpabileceğinizi unutmayın .
Sadece çekiş tekerleklerinde değil, dört kış lastiğinin de araçta olması gerekir. Desenin derinliği 4 milimetreden az olmamalıdır.
ANTİFRİZİ (SOĞUTMA SIVISI) KONTROL EDİN
Birçok kişi antifrizini en son ne zaman değiştirdiğini unutur; bu nedenle emin değilseniz, her ihtimale karşı değiştirin. Ayrıca donma noktasını kontrol etmek için bir servis merkezine gidebilir veya bir ölçüm cihazı satın alıp kendiniz ölçebilirsiniz.
Antifriz zamanla özelliklerini kaybeder, bu da donmaya karşı direncinin ve korozyona karşı korumanın zayıflaması anlamına gelir. Soğutma sıvısı donarsa sonuçları felaket olabilir.
KAPININ "DONMASINI" ÖNLEYİN
Kapının yapışmasını önlemek için kilitleri (kapıyı "kapatan" lastikleri) gliserinle yağlayın. Ayrıca silikon bazlı özel ürünler de vardır .
YA "DONARLARSA"?
En kötüsü gerçekleşirse, sedire zarar verebileceğinden kapıyı zorla açmayın. Hatchback ve vagonlardaki bagaj da dahil olmak üzere tüm kapıları deneyin, çünkü bunlar gevşeyebilir.
Çözümlerden biri ılık su dökmektir - sıcak değil! Çok sıcak su camın çatlamasına neden olabilir, bu nedenle dikkatli ve sabırlı olun.
Veya yeterince uzun bir uzatma kablonuz varsa ve onu takacak bir yeriniz varsa saç kurutma makinesini deneyin.
SÜRÜCÜNÜN ARABASININ DONMASI NASIL ÖNLENİR?
Ön camı eski bir battaniye, karton veya gazete ile örtün. Yenilikçi olun ve rüzgarın koyduğunuz korumayı uçurmaması için destek konusunda doğaçlama bir şeyler yapın.
SÜRÜCÜNÜN ARABASINDAKİ BUZ NASIL KALDIRILIR?
En kolay yol, camın buzunu çözmek için özel bir araç satın almaktır; buzun erimesi. Hasara yol açabileceğinden buzu "canlı" olarak dikkatli bir şekilde kazıyın. Ilık su da yardımcı olur; sıcaklık farkının camı kırmaması için çok sıcak olmasın!
Kabini ısıtarak motoru çalıştırıp ön camı ısıtabilir ve ardından biraz "pes ettiğinde" buzu giderebilirsiniz, ancak motorun yerinde çalıştırıldığında çok ama çok yavaş ısındığını unutmayın.
ÖN CAMDAKİ HASARI ONARIN
Kamyonun tekerleğinin altından bir çakıl taşı "fırlıyor" ve ön camınızda küçük bir çatlak bırakıyor. Bu durumda, hasarlı bölgeyi derhal koli bandıyla koruyun ve bir araba camı tamir servisine gidin, böylece hasarın en kısa sürede onarılabilmesini sağlayabilirsiniz.
Kış bu gibi durumlarda özellikle problemlidir, çünkü ani sıcaklık değişiklikleri çatlağın kolayca yayılmasına neden olabilir ve daha sonra onarım yapılmaz, yeni bir sürücü koltuğu satın almanız gerekir.
SİLECEKLER
Geceleri, sürücü koltuğunun kör olmaması için onları kaldırın. Donarlarsa/yapışırlarsa, onları kaldırmayın, bunun yerine buz çözücü sprey veya ılık su (ön camı çatlatmayacak kadar sıcak değil) püskürtün.
Sürüşe kısa bir ara verirseniz ve sürücü koltuğunda kar ve/veya buz birikirse, ön cam sileceklerini çalıştırmadan önce koltuğu iyice temizleyin. Diğer kauçuk parçalarda olduğu gibi sileceklere gliserin sürmeyin, çünkü bu ön camda iz bırakacaktır.
ÖN CAM YIKAMA SIVISINI KONTROL EDİN
Ön cam yıkama sıvısı seviyesini düzenli olarak kontrol etmeme lüksüne sahip olmak için ön camınızı sık sık yıkamanız için çok fazla neden var.
Ayrıca bagaja yedek bir sıvı da koyun, çünkü trafik sıkışıklığı ve birkaç saatlik trafik durumunda buna ihtiyaç duyma ihtimaliniz yüksektir.
ARKA CAM SİLECEĞİNİ VE ISITICISINI KONTROL EDİN
Soğuk, sisli bir gece düşünün ve kendinizi park etmeye çalışıyorsunuz. Bu nedenle arka cam ısıtıcısının düzgün çalışıp çalışmadığını ve sileceklerin ne durumda olduğunu kontrol edin.
CAMLARIN BUĞUSUNU GİDERMENİN EN HIZLI YOLU NEDİR?
Klima kullanın; işin sırrı havayı kurutmasıdır. Sıcaklığı ve üfleme gücünü maksimuma ayarlayın, havayı pencerelere doğru yönlendirin ve klimayı çalıştırın.
Modern araçlarda tüm prosedür otomatiktir ve tek bir itme/dönüş ile gerçekleştirilir. Bu yüzden arabanın kullanım kılavuzunu ayrıntılı olarak okuyun.
ARABANIN KAR VE BUZDAN TEMİZLENMESİ
Arabayı iyice temizlemek için kendinize zaman verin. Tavanda on santimetre kalınlığında kar örtüsü bırakan ve ilk sert frende karların tamamını sürücünün arabasının üzerine yağdıran sürücülerden olmayın.
Araçtaki kar ve buzu temizlemek için kullanacağınız kürek ve diğer eşyaları satın alırken keskin ve sert kenarları varsa boyaya zarar verebileceğini unutmayın. Bu nedenle plastikten ama daha kaliteli ve daha kalın olmaları ideal olur, böylece işin ortasında kırılmazlar.
KAUÇUK PASPASLAR
Kauçuk paspaslar ayakkabılardaki suyu ve karı toplayarak kabin zeminindeki halıyı korur. Halı ıslaksa içinde çeşitli mikroorganizmalar gelişebilir, bu da hoş olmayan kokulara ve diğer sorunlara neden olur.
YIKANDIKTAN SONRA KURUTMA
Kışın araba yıkamak, yoldaki kar, su, çamur ve diğer yabancı maddelerle karışan ve son derece agresif bir kütleye dönüşen tuzu arabadan uzaklaştırdığı için yaz yıkamaya göre daha önemlidir.
Tuz, kanatların kenarları, çeşitli birleşim yerleri, kapının alt kısmı, eşikler gibi zaten başlamış olan ve genellikle görüş alanımızdan gizlenen yerlerde korozyonu büyük ölçüde hızlandırır. Bu nedenle alttan yıkamaya özellikle dikkat edin.
Yıkadıktan sonra bir hava kompresörü alıp onu kilitlerden, kenarlardan ve diğer sorunlu alanlardan su üflemek için kullanırsanız harika olur. Ayrıca arabayı daha hızlı sürülebilecek bir yola götürmek, böylece kalan suyun dışarı atılması veya kuruması yararlı olur.
IŞIKLARI DA TEMİZLEYİN!
Hem sürüş esnasında hem de ayakta dururken farlarda, flaşörlerde ve arka lambalarda çeşitli yabancı maddeler birikir, bu da sizin daha kötü görmeniz ve diğer yol kullanıcılarının aracınızı daha az fark etmesi anlamına gelir.
Fren lambalarınız kirliyse, fren yaptığınızda birisinin size çarpma ihtimali daha yüksektir. Ayrıca sis farları dahil tüm farların çalışıp çalışmadığını düzenli olarak kontrol edin.
PARK FRENİNİ UYGULAMAKTAN KAÇININ
Bu tavsiye esas olarak eski arabalar için geçerlidir. Kışın, çok düşük sıcaklıklarda el frenini çekmeyin, çünkü burcun hasar görmesi durumunda su içeri sızabilir ve bu da kabloyu dondurup tıkayabilir.
Yani sabah yola çıktığınızda arabanın alışılmadık davranışı karşısında şaşıracaksınız. Yani bu gibi durumlar neredeyse her zaman asfaltın kar ve buzla kaplandığı durumlarda meydana gelir ve bir süre arka tekerleklerin tıkandığının farkına bile varmazsınız.
"TENEKE YIĞININI" TOPARLA
Kış aylarında tüm çizikler, küçük hasarlar ve korozyonun çalışmaya başladığı yerler, yollara atılan tuz ve hava koşulları nedeniyle büyük bir darbe altındadır. Bu yüzden arabayı elinizden geldiğince tamir etmeye çalışın. Maddi sorun varsa estetiği unutun ve sorunlu alanları zımparalayın/zımparalayın ve bunları herhangi bir şeyle koruyun.
En önemli şey korozyonun yayılmasını önlemektir. Küçük çizikleri renk düzeltici veya araba cilası ile koruyun ve daha geniş bir alan etkileniyorsa servis merkeziyle iletişime geçin. Kış tüm hızıyla devam etse bile bunu yapmak için çok geç değil. Tam tersine, yeni hasarları mümkün olan en kısa sürede onarmak için elinizden geleni yapın, böylece daha sonraki maliyetler mümkün olduğu kadar düşük olur.
LASTİKLERİ KONTROL EDİN
Önemli olan sadece diş derinliği değil, aynı zamanda lastiklerin eşit şekilde aşınıp aşınmadığıdır. Eğer bir sorun varsa zamanında ortadan kaldırmak daha iyidir çünkü kaygan bir yolda lastik ve süspansiyonlardaki arızalar daha fazla ön plana çıkar ve bu da otomatik olarak daha büyük risk getirir.
CAM VE AYNA ISITICILARINI KONTROL EDİN
Standart arka ısıtıcılara ek olarak bazı araçlarda ön cam ısıtıcıları da bulunur, dolayısıyla bunların da kontrol edilmesi gerekir. Ayrıca çok kullanışlı olan ayna ısıtıcıları da var, bu yüzden onların çalışmadığını öğrenmek için son saate ve kötü hava koşullarına kadar beklemenize gerek yok.
İyi yolculuklar!